דפים

יום ראשון, 21 ביולי 2024

כתיבת קוד למיקרו:ביט (Micro:bit) בעזרת צ'ט GPT 4o

אז אחרי הנסיונות האומללים שעשיתי כאן הגיע הזמן להתקדם ולהציג לאנושות את כותב הקודים המקצועי ביותר לכתיבת קוד עבור Micro:bit. לפני שאסביר לכם מה בדיוק קורה כאן, אתן מדריך קצרצר למשתמש: 


שלב 1

נכנסים לכותב הקודים ומבקשים ממנו, בכל שפה שתרצו, לכתוב את הקוד שלכם. 


שלב 2

את הקוד שקיבלתם מדביקים בסביבת העבודה של מיקרו-פייתון כאן ומורידים למיקרו:ביט שלכם.. 


מדהים, נכון? 

מה בעצם קורה כאן? 

אימנתי את ה Chat GPT 4o בעזרת שני קבצי PDF שמכילים את כל מה שצריך לדעת על תכנות של מיקרו:ביט בעזרת Python. הגדרנו עוד כמה דברים והצ'ט המקצועי ליצירת קודים של מיקרו:ביט מוכן! 



אשמח מאד לשמוע איזה קוד יצרתם בעזרת המחולל.. 


יום שני, 15 ביולי 2024

מידול בתלת מימד בעזרת בינה מלאכותית (AI)

 היה ברור שמתישהו זה יגיע ולדעתי - זה כאן ובגדול!

אחרי שמחוללי השפה עברו מהפיכה של ממש ומחוללי התמונות התקדמו שנות אור - היה ברור שזה יגיע גם לעולם המידול בתלת מימד רק לא היה ברור בדיוק מתי. אז עכשיו זה כבר כאן בעזרת מחולל תלת מימד Rodin. המחולל מסוגל לקחת תמונה ולהפוך אותה למודל תלת מימד. 

לפני חוות הדעת שלי והמון מלל מיותר - בואו תראו את השלבים הפשוטים לשימוש בקסם...


שלב מספר 1 - יצירת תמונת הבסיס:

ביקשתי ממידג'רני ליצור עבורי דינוזאור חמוד בסגנון פיקסאר. המידג'רני נתן לי, כרגיל, 4 אפשרויות של דינוזאורים חמודים... 


שלב מספר 2 - עבודה עם מחולל Rodin:

לא יודע למה, החלטתי לבחור בדינוזאור החמוד הכתום - למטה מימין. שמרתי את התמונה וזרקתי אותה, איך שהיא, למחולל Rodin: 


המחולל Rodin לקחת דקה או שתיים כדי לחשוב על זה והציג לי את המודל המוכן. יש לי מה לומר על השלב הזה אבל אני רגע מתקדם לשלב הבא. הורדתי את המודל כקובץ Stl ופתחתי אותו ב 3D builder - סתם כדי לראות שהוא נראה בסדר: 



שלב מספר 3 - הגדרות אחרונות והדפסה..

היה נראה שהמודל מוכן והיה נראה על הפנים של הדינוזאור שהוא מתחנן שאדפיס אותו ואתן לו חיים. העברתי את הקובץ ל Cura, עשיתי שינוי לגודל, הגדרתי תמיכות ושלחתי להדפסה! 


כמה הערות ותובנות: 

1. אם אתם רוצים לייצר תמונה עבור מודל - הגדירו במידג'רני (או במחולל שלכם) רקע לבן בכדי לעזור ל Rodin להבחין בין המודל שלכם לרקע. 

2. בדוגמא שלי קיבלתי מעט טקסטורה על המודל שלא באמת התכוונתי שהיא תהיה חלק מהמודל. בקיצור - תמונה חלקה תהיה עדיפה כנראה מתמונה מורכבת. כלומר, אם לא היו כתמים על הגב של הדינוזאור, כנראה שהגב היה יוצא יותר חלק - כפי שציפיתי שיצא. 

3. המודל יצא קטנטן וה Cura הגדילה אותו באופן אוטומטי ל 10,000%... בסופו של דבר, שלחתי להדפסה בגודל של 4,000%. יכול להיות שיש אפשרות להגדיר משהו אחרת - לא בדקתי. 

4. את המודל חתכתי מלמטה - כלומר, הגדרתי אותו ב 1 מ"מ מתחת למשטח. לא בכל הסלייסרים זה עובד אבל ב Cura זה עובד נחמד וככה הרגליים עמדו בצורה מושלמת על משטח ההדפסה. אם בסלייסר שלכם הפונקציה הזאת לא עובדת - יתכן שיהיה צורך להעביר את המודל דרך תוכנה כדי לחתוך את המודל מלמטה ורק אז להעביר לסלייסר. 

5. השלב הבא - השלב הבא הוא מחולל שנותן לך לבחור את האפשרות למודל שהוא Printable, מחולל שיודע ליצור מודלים להדפסה ללא תמיכות ועוד ועוד... 

6. נסו לתת ל Rodin פרומפט במקום תמונה. נראה לי שתופתעו לטובה מהיכולת שלו ליצור מודל תלת מימד מטקסט!

נראה לי שזהו להיום... 

נ.ב. בעודי כותב, אני שומע את המדפסת מדפיסה ברקע את הדינוזאור. השתמשתי ב Brim (כדי שהתמיכות יעמדו יפה..) אז הדינוזאור לא יכול לזוז מהמקום אבל נדמה לי שאני שומע אותו מתחיל להתנשם בכבדות :-)

עדכון: 

ההדפסה הסתיימה! דינוזאור ה AI הראשון שלי מוכן! 


ואחרי עוד 3 דקות של הורדת תמיכות: