יום שלישי, 5 בפברואר 2019

איך מייצרים לוגו תלת מימד מתמונה?

איך מייצרים לוגו תלת מימד מתמונה? לפעמים יש לנו תמונה או קובץ גרפי של לוגו, או תמונה פשוטה אחרת ואנחנו רוצים להפוך אותה למודל תלת מימד. איך עושים את זה?

יש כל מיני כלים שמיועדים לעשות לנו קיצור דרך ולפעמים הם אפילו עובדים...

איך מתחילים?

ראשית, בוחרים את התמונה. בחרתי בתמונת הלוגו של "סבונטו". סבונטו, למי שלא הספיק להכיר, הוא מפעל סבונים טבעי חברתי שנותן תקווה תעסוקתית לבעלי צרכים מיוחדים. לחיצה קטנה על הלינק ותשאבו לניחוח של המקום המיוחד הזה...

חזרה לעניין...





השאלה היתה איך הופכים את הלוגו הכל כך מורכב הזה למודל תלת מימד: הרי ברור שמידול של הלוגו הזה ב Tinkercad, לדוגמא, עשוי לקחת שעות רבות מאד. לשמחתי, רוני ה. הכירה לי את האתר הזה שמיועד בדיוק לדברים האלו: בנייה של מודל תלת מימד בהתבסס על תמונה.


לאחר הכניסה לאתר, לחצו על Images ובחרו בתמונה שלכם:



במקרה הזה, מה שהתקבל הוא הפוך בדיוק מאיך שדמיינתי: דמיינתי את האותיות בולטות ולא שקועות. בתוך תפריט Settings, נכנס ל Image settings, נמתין מעט שהתכונות יעלו ונשנה את ההגדרה ממצב של Negative Image למצב של Positive Image:


על ידי לחיצה על Model נחזור למודל שלנו וכדי שהשינויים יוצגו - נלחץ על כפתור ה Refresh בצד שמאל למטה.


זה כבר הרבה יותר קרוב למה שחשבתי ולמרות זאת, אני חושב שאשתמש בקובץ אחר כדי לקבל תוצאה נכונה יותר. את הכיתוב הקטן שבקושי נראה - מחקתי והפכתי את התמונה לגוונים שונים של אפור. את הרקע צבעתי בלבן כדי לתת לתוכנה את הפורפורציות שהיא צריכה. בסופו של דבר השתמשתי בעיבוד הזה של הלוגו:




אתם יכולים לראות שהעיבוד לא מושלם והיה אפשר לנקות אותו יותר אבל בניתי על זה שגם התכנה עושה לו קצת החלקה והעליתי אותו ככה. התוצאה היתה כבר הרבה יותר נכונה:


כעת, נשאר רק להוריד את הקובץ ולשלוח אותו להדפסה (אם כי, אני מעביר אותו דרך ה Tinkercad כדי לערוך בו שינוי קטן אבל זה ממש לא שלב חובה בדרך להדפסה).

לאחר ההדפסה, התקבל מודל קטן ולא היה ניתן לראות בו את כל הפרטים:


מתוך מחשבה לעבוד עם משהו פשוט עוד יותר כדי לקבל מודל נקי ויפה, פישטנו את הלוגו אפילו עוד יותר:

התוצאה היתה כבר הרבה יותר נכונה:



את ה Brim ניקיתי עם סכין ואחרי עוד קצת שיוף וצביעה קיבלנו את התוצאה הזאת:


4 תגובות:

  1. יפה מאוד

    השבמחק
  2. האתר הזה הוא גם יוצר ליטופן

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט! במקור הוא ליצירת ליטופן, אני עשיתי לו הסבת מקצוע כדי לייצר ממנו לוגו ;-)

      מחק

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)