סביבת המיקרו:ביט תומכת ביצירת משחקים. ניתן ליצור דמות, לספור ניקוד, להוריד חיים - וכל זה באופן מובנה. השבוע יצרתי משחק פשוט במיקרו:ביט. במשחק יורד טיל ממיקום אקראי מלמעלה והשחקן שנמצא בתחתית מטריצת הלדים יכול לברוח ימינה או שמאלה באמצעות הלחצנים.
כרגע הגדרתי 3 פסילות לפני שהמשחק נגמר אבל אפשר כמובן לשנות ולהגדיר כרצונכם.
כאן תוכלו להוריד את הקוד של המשחק
בתחילת הקוד אנו מגדירים את מיקום השחקן - תמיד בשורה התחתונה אולם במיקום אקראי על ציר ה X, את מיקום הנקודה - תמיד בשורה העליונה אולם במיקום אקראי על ציר ה X. כמו כן, אנו מגדירים את החיים.
בהמשך התכנית - ב"לעולמים" - נגדיר שהנקודה יורדת כל העת למטה בציר ה Y. בנוסף - יש עוד שתי תכניות:
1. אם הנקודה מגיעה לשורה התחתונה היא נעלמת ונוספת נקודה
2. אם הנקודה פוגעת בשחקן - הנקודה נעלמת ויורד חיים לשחקן.
בסך הכל משחק בסיסי ונחמד ואתם מוזמנים כמובן לשדרג אותו וליצור על בסיסו משחק הרבה יותר מתקדם...
בהצלחה!!
1. אם הנקודה מגיעה לשורה התחתונה היא נעלמת ונוספת נקודה
2. אם הנקודה פוגעת בשחקן - הנקודה נעלמת ויורד חיים לשחקן.
בסך הכל משחק בסיסי ונחמד ואתם מוזמנים כמובן לשדרג אותו וליצור על בסיסו משחק הרבה יותר מתקדם...
בהצלחה!!
הערה: התלמידים שלי טענו שמשחק הגיוני יותר יהיה שהשחקן חייב לתפוס את הנקודה במקום לנסות להימלט ממנה. במקרה כזה כל מה שצריך לעשות זה להחליף את תכנית מס' 1 עם תכנית מס' 2, כלומר, כאשר הנקודה נוגעת בשחקן - עולה הניקוד וכאשר הנקודה נוגעת ברצפה - יורד חיים. חצי דקה של עבודה...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?
נשמח לשמוע!
(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)