יום שלישי, 25 בינואר 2022

רחפן מיקרו:ביט - Air:bit

רחפן ה Air:bit הוא רחפן מבוסס מיקרו:ביט. אתחיל מהסוף - אם אתם מחפשים רחפן איכותי - זה כנראה לא בשבילכם אבל אם אתם אוהבים לתכנת מיקרו:ביט - אתם הולכים להנות ממנו. 

ההרכבה לא מאד מסובכת, כאשר יודעים איך עושים את זה.. 

לא מצאתי סרטון פשוט באתר של ה Air:bit ונאלצתי לחפש ביוטיוב סרטון נורמלי, בעיקר בשלב חיבור המנועים. בסופו של דבר הבנתי שאין שיטה מיוחדת אלא הם פשוט נכנסים בלחץ... 

מצרף לכם סרטון של ההרכבה ומיד אחריו אכתוב כמה דגשים חשובים: 


כמה דגשים להרכבה: 
  1. בהרכבת המנועים יש להשתמש במעט כח, אין ברירה, ככה זה בנוי.. יש לכם שני חלקי עץ חלופיים בערכה אבל אם תכניסו את המנועים בעדינות ובנחישות - לא תצטרכו להשתמש בהם.. 

  2. המיקום של המנועים הוא קריטי - אם לא תשימו את המנועים בכיוון הנכון - הרחפן לא ימריא לכם. המיקום הנכון הוא שהמנוע הימני הקדמי הוא עם חוט לבן-שחור וכך גם האלכסוני אליו - השמאלי התחתון. המנוע השמאלי העליון הוא עם חוט אדום-כחול וכך גם האלכסוני אליו - הימני התחתון. ליתר ביטחון מצרף לכם תמונה. 



  3. את החיבור של הרגליות לגוף הרחפן יש לעשות עם הברגים הקצרים. את הארוכים תצטרכו לחיבור בין הלוח Air:bit ובין המיקרו:ביט. 

  4. יחד עם הערכה הגיע מיני מברג קטן שאמור לתת מענה למי שאין ברשותו כלי עבודה. הוא היה נחמד מאד לאומים, פחות טוב לברגים. בקיצור תתארגנו מראש על מברג קטן ופלייר קטן לחיזוקים. 

  5. בסופו של דבר לא השתמשתי בברגים המקוריים של הערכה לחיבור בין ה Air:bit ללוח המיקרו:ביט אלא לקחתי ברגים מוליכי חשמל (ברגים רגילים בקוטר הנכון) וזה עבד טוב יותר לדעתי... 

  6. את הסגירה של האומים והברגים תעשו בעדינות. בלי משים, פצעתי את המיקרו:ביט שלי והוא איבד נורת לד במהלך ההרכבה.. 

  7. הרכבת הפרופלורים צריכה להיות בהתאמה למנועים. אם לא הרכבתם אף פעם פרופלורים לרחפן זה עלול להיות קצת מורכב אבל הרעיון הכללי הוא כזה: על גבי הרחפן יש ציור שמסביר לאן אמור להסתובב כל מנוע. סיבוב הפרופלור עם הכיוון של המנוע אמור לייצר רוח כלפי מטה. אפשר גם לנסות לראות את הכיוון של הפרופלורים על פי התמונה המצורפת. שימו לב שהפרופלורים האלכסוניים אמורים להיות זהים. 





ואחרי שסיימתם להרכיב.. 

את הקוד למיקרו:ביטים הראשון והשני הורדתי מהאתר הזה. הקוד הזה עושה שימוש בשני מיקרו:ביטים: המיקרו:ביט שעל גבי הרחפן ומיקרו:ביט נוסף שמשמש בשלט. 

איך מטיסים? 

1. לפני שאתם מטיסים את הרחפן שלכם - בדקו שהנורית שבאצמע הרחפן מגיבה לתנועות השלט וזזה במתואם איתו. 

2. לחצו על כפתור A+B ובדקו שכל המנועים מסתובבים. אצלי מנוע אחד לא מסתובב וזקוק לדחיפה... 

3. לחצו כל כפתור B בכדי להגביר את עוצמת המנועים. 

4. לחצו על כפתור A בכדי להחליש את עוצמת המנועים. 

5. הטו בתנועות עדינות את ה"שלט" בכדי לשלוט בכיוון הטיסה. ממליץ לכם בשלבים הראשונים להתאמן על שמירה על מיקום של רחפן המיקרו:ביט ואחרי שהגעתם לרגישות הנכונה - המשיכו להטסה מורכבת יותר. 

6. לחצו פעם שניה עם כפתור A+B בכדי לכבות מנועים. שימו לב! כבו את המנועים כאשר הרחפן נחת או בגובה של סנטימטרים בודדים מהרצפה. כיבוי מנועים בגובה - עלול לרסק את הרחפן שלכם! 

בהצלחה!

לסיום, מצרף לכם סרטון קצר של טיסת התנסות. צפו עד סוף הסרטון - בהתרסקות של הרחפן... :-)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)