יום שבת, 5 בנובמבר 2016

ארדואינו - רשימת קניות בסיסית

החלטתם להיכנס ללימודי ארדואינו ואתם לא יודעים מה לקנות? מדריך קצר יעשה לכם סדר...

ארדואינו - ישנם סוגים שונים של לוחות ארדואינו וישנם תואמי ארדואינו שונים. לכל אחד מותר לייצר לוח ארדואינו כל עוד הוא לא מנסה למכור אותו כ"ארדואינו" אלא כ"תואם ארדואינו". 
ההמלצה שלי היא לקנות, לפחות בתור התחלה, ארדואינו מקורי. גם במקוריים ישנם דגמים שונים והדגם הקלאסי והמתאים ביותר להתחלה הוא ארדואינו אונו (Arduino UNO). ארדואינו אונו המקורי מגיע עם ג'וק מאורך כמו בתמונה הניתן לשליפה והחלפה (אם הצלחנו לשרוף את הג'וק...).






את הארדואינו ניתן לרכוש באור פתרונות אלקטרוניקה ולקבל שירות מעולה ואם אתם בעניין של ebay - תמיד אפשר לקנות גם שם

מטריצה - Breadboard
המטרה של המטריצה היא חיבור קל ופשוט ללא הלחמה. ניתן לקנות מטריצה בכל גודל ומכל סוג והעיקר זה להבין את "ההגיון" של המטריצה, כלומר, להבין את החיבורים הפנימיים של המטריצה ואלו חורים מחוברים לאלו חורים. 




חוטים לחיבור - Jumpers wires
אם כבר יש לנו מטריצה, אנו צריכים חוטים למטריצה, חוטים שיהיו לנו נוחים לחיבור מהיר וללא הלחמה. כדאי לקנות חוטים זכר-זכר (M/M) וחוטים של נקבה-זכר (F/M). בשלבים מעט מאוחרים יותר נצטרך גם נקבה-נקבה (F/F). ממליץ לקנות חבילה מכל סוג. 


נורות לד - LED
נורות לד הן התחלה של כל פרויקט ארדואינו ולכן ברור שהן נכנסות לרשימת הקניות כבר בהתחלה.. אני ממליץ לקנות מספר של נורות לד בצבעים שונים. 




לחצן - push button
לחצן הוא רכיב בסיסי בבניה ולימוד של ארדואינו. שימו לב שמה שאנחנו מחפשים הוא לחצן שנותן זרם רגעי למערכת ולא כפתור של ON/OFF, כלומר, הכפתור אינו מדליק או מכבה אלא מעביר קלט שנקלט בארדואינו. 





נגדים - resistors
נגדים מספקים הגנה לרכיבים השונים במערכת והם רכיב בסיסי בכל מעגל (כמעט) שנבנה. 
אנחנו נשתמש בעיקר בנגדים בעלי התנגדות של 220 ohm אבל מידי פעם נשתמש בנגדים בעלי התנגדות שונה. 



אני החלטתי לקנות מאור פתרונות אלקטרוניקה חבילה של "נגדים לכל החיים" והעדפתי את האפשרות הזו על פני רדיפה אחרי נגד ספציפי בכל פעם שאזדקק לו... 


ומה עוד? 

ארדואינו זו ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ויש עוד רכיבים רבים שיכולים לבוא בחשבון כמו נורות לד RGB, חיישני אור וחיישני טמפרטורה, מסכי LCD ואם אתם בעניין של רובוטיקה - מנועים, חיישני אולטרה סוני ועוד... 

בהצלחה!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)