יום שישי, 4 באוגוסט 2017

ארדואינו & leap motion

Leap motion הוא טכנולוגיה שמזהה תנועות ידיים, אצבעות ומחוות באוויר ומתרגמת אותם למידע שעובר אל המחשב. בעזרת אפליקציות ייעודיות, מפעילים תכונות מסוימות, משחקים ודברים נוספים בעזרת תנועות הידיים.

ישנן אפליקציות רבות ומגוונות וניתן רק שתי דוגמאות כדי שהעניין יהיה מובן יותר:

1. אפליקציית דגיגים - אפליקציה שמדגימה את יכולת הניתוח של ה Leap motion ומדגימה את החדות של הטכנולוגיה. בהפעלת האפליקציה, תוכלו לראות אלפי דגיגים שנמשכים לאור הפנסים - אצבעות הידיים שלכם. תוכלו לבחור האם להאיר פנס אחד, שניים, שלושה או אפילו עשרה פנסים - הכל לפי מספר האצבעות שתושיטו קדימה מעל ה Leap motion.





ואחרי שראיתם הדגמה קטנה - בואו נראה הדגמה נוספת והפעם - שליטה בעזרת מחוות כף היד.


2. משחק כדור ולוח עץ - במשחק שולטים לכאורה חוקי הגרביטציה של כדור הארץ ותנועת לוח העץ נשלטת על ידי כף היד. המטרה - להביא את הכדור מנקודת ההתחלה אל נקודת הסיום מבלי ליפול לחורים. יש כמובן המון שלבים בדרגת קושי עולה.






איך מתקינים את ה Leap motion?

מורידים את ה Leap motion מכאן, מתקינים ומגדירים כמה הגדרות. ההתקנה מגיעה עם מספר אפליקציות מובנות ובנוסף, יש "חנות אפליקציות", לא עשירה במיוחד יש לציין, ממנה ניתן להוריד אפליקציות נוספות. בנוסף, תכנות ואפליקציות נוספות המוכנות לקרוא נתונים מהתקנים אחרים שאינם "עכבר" או מקלדת סטנדרטיים - ניתן אולי להפעיל בעזרת ה Leap motion כמו לדוגמא Google Earth.

ועכשיו לשלב הבא - חיבור הארדואינו ל Leap motion:

זה לא כל כך מסובך ואפילו די פשוט למי שבעניינים אבל בהחלט לא מתאים למתחילים שלא יודעים להוריד ספריות או למי שלא עבדו אף פעם עם Processing.

רכיבים:

  • לוח ארדואינו
  • נורת לד
  • Leap motion

2. מורידים את הספריה הרצויה: נכנסים ל Processing - 

  • לוחצים על Sketch 
  • Import Library 
  • Add Library

כמו בתמונה הבאה:


בוחרים בספריה leapmotion for processing  ומוסיפים אותה.

3. שימו לב שאנו צריכים להעלות קוד ל Processing  וקוד מתאים לארדואינו. נעלה ל Processing  את הקוד:





ולאחר מכן נעלה לארדואינו את הקוד:





בונים מעגל הכי פשוט בעולם - את הרגל הארוכה של נורת הלד מחברים ליציאה דיגיטלית 13 ואת הרגל הקצרה ל GND. אם היינו בונים מעגל מקצועי ונכון יותר, היינו מגנים על נורת הלד בעזרת נגד של 220Ω וכמובן מטריצה אבל בשביל ההדגמה המהירה - נסתפק בזה...



מפעילים את הפרוססינג ומתחילים לשלוט על נורת הלד בעזרת כף היד: אגרוף סגור - נורה כבויה, כף יד פתוחה לרווחה - נורה דולקת.






ומה עוד?

אפשר לחבר נורה ביתית או כל מכשיר חשמלי אחר לארדואינו שישלט על ידי ה Leap motion. האפשרויות הן בלתי מוגבלות וכמובן שאפשר לשכלל את הקוד: אפשר לתכנת את הארדואינו כך שבאצבע אחת יעשה משהו אחד ובשתי אצבעות פעולה אחרת וכן הלאה. מוזמנים לשתף ברעיונות שלכם. תהנו!


(קרדיט לאתר מקור. חיפשתי המון פרויקטים פשוטים שמתאימים לתחילת עבודה ב Leap motion ושמחתי למצוא כאן משהו פשוט ועובד...)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)