יום ראשון, 1 באפריל 2018

פתרון "תקלה" ברכיב RFID

כרטיס RFID הוא אמצעי לתקשורת קרובה. טווח הקליטה שלו מסתכם בסנטימטרים ספורים והוא משמש בעיקר כתחליף לקוד גישה: רק מי שמחזיק בכרטיס הספציפי שמתאים לתכנה כפי שהוגדרה - יוכל להיכנס או לקבל הרשאה. בעבר כבר הסברנו איך משתמשים ברכיב אבל בפועל גיליתי שיש המון רכיבים בעייתיים שלא עובדים. 

פתרון זמני? קונים רכיבים נוספים ב eBay  ומקווים שהחדשים יעבדו, אולם אחרי שחצי eBay נחתה אצלי בבית - הבנתי שיש צורך בפתרון יצירתי יותר... 

בעמוד הזה, מצאתי המון סוגי בעיות שניתן להתקל בהן בעבודה עם ה RFID. החלטתי לנסות לעבור על הבעיות ולנסות להתעסק עם הקלות יותר ועם אלו שברות תיקון. התחלתי עם בעיית המתח: הארדואינו מוציא מתח של כ 5V ואילו רכיב ה RFID יעדיף בדרך כלל מתח של 3.3V. הכוונה, כמובן, לא רק למתח שמחובר ל 3.3V ברכיב - את זה ניתן לפתור בצורה פשוטה על ידי אספקה של 3.3V מלוח הארדואינו. הבעיה היא לגבי התקשורת בין הארדואינו ובין רכיב ה RFID שגם היא צריכה להתבצע במתח של 3.3V. 

ישנם כמה דרכים לעשות את זה אולם בחרתי בדרך הפשוטה, כלומר, הדרך שלא דורשת שימוש ברכיבים נוספים וניתן ליישמה בקלות. 

כדי שתבינו את השינויים שעשיתי, מצרף לכם את התרשים של חיבורי הרכיב לפני המרת המתח ואחרי ההמרה. 


כאן אתם יכולים לראות את החיבורים הישירים בין רכיב ה RFID ובין לוח הארדואינו, ללא המרת המתח. 



כמו שאתם רואים - בחיבור ה 3.3V, בחיבור ה GND ובחיבור ה RST - לא נגענו. החיבורים שעברו שינוי הם ארבעת החיבורים האחרים שעברו המרת מתח. על כל חיבור הוספנו שני נגדים: נגד של 1KΩ בין החיבור מהארדואינו ובין לוח ה RFID ונגד בערך של 2.2KΩ שמחבר את הרכיב ל GND וכדי לא להסתרבל מדי עם המילים - מציע להסתכל על התרשים. סיכומו של עניין - המתח שמגיע מלוח הארדואינו יורד ל 3.3V והלוחות ה"פגומים" (ככה הארדואינו טען...) חזרו לחיים ועובדים היטב. 

בהצלחה! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)