יום שלישי, 21 במאי 2019

תקלה במדפסת מייקרבוט - MakerBot Replicator Filament Jam

התרגלתי שמידי פעם, אולי 5-6 פעמים בהדפסה לא ארוכה, המדפסת עושה קצת בעיות ועוצרת לכמה שניות. זה לא באמת הפריע מכיוון שזה לקח שניות ספורות והיא חזרה מעצמה למקום בו הפסיקה.

היום זה כבר היה מוגזם: היא לא חזרה מעצמה, התקלות היו כל כמה שניות ובקיצור - היא לא באמת עבדה... 


מה עושים? 


לאחר כמה ניסיונות כושלים, היה ברור שצריך לעשות משהו. אולי לנקות את ראש ההדפסה מבפנים, אולי לפרק את הדיזה ולנסות לנקות אותה ואולי משהו אחר שיוכל לשפוך אור על הסיפור. 

איטואיטיבית, התחלתי לפרק את האקסטרודר ולנסות לראות אם יש שם משהו חשוד... 




הכל היה נראה בסדר חוץ מכמה פירורי PLA שרמזו שמשהו נתקע ונשחק שם. מלבד זה, בעין לא מקצועית מדי, הכל היה נראה בסדר. אז התחלתי לגגל... 

מצאתי סרטון שמדגים איך ניתן לשים מעט שמן זית על הפילמנט וכך למנוע את הבעיה: 



נשמע מוזר? גם לי אבל התגובות הנלהבות לסרטון גרמו לי לבדוק את זה...

ב 7 ומשהו דקות הראשונות של ההדפסה לאחר ה"תיקון", הכל היה חלק אבל השתי דקות שלאחר מכן היו רצופות בהפסקות ותקלות. הפעם זו לא היתה שגיאה של jam אלא של slip - השגיאה הקבועה שהטרידה אותי בחודשים האחרונים. כלומר, היישום של שמן הזית אכן פתר את הבעיה של ה jam אך עדיין לא נתן תוצאות מספקות.

המשכתי לקרוא וראיתי שאפשר לבטל את האפשרות של ההתראות על slip דרך תפריט ה Setting, אבל השאלה היא, כמובן, אם מבטלים את ההתראות - האם ההדפסה תהיה איכותית וטובה?

ביטלתי את ההתראות ונכון לרגע זה, המדפסת מדפיסה כבר שעתיים ללא שום התראה על תקלה ;-) כמובן שנצטרך עוד קצת זמן כדי לבדוק אם המודל מודפס כשורה אבל כרגע זה נראה די מבטיח...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)