יום שלישי, 23 באפריל 2019

Anet A8 - שדרוגים חלק א'

אם כבר הבנתם איך מרכיבים את ה Anet A8 (חלק א, חלק ב' וחלק ג'), אתם בטח מוכנים לשלב השדרוגים. ב Anet A8 השדרוגים הם חלק בלתי נפרד מהבנייה והופכים את המדפסת לטובה בהרבה.

אז אלו שדרוגים בחרתי לבצע בתור התחלה? 


שדרוג מספר 1 - משטח הדפסה זכוכית 

התלבטתי הרבה לפני התקנת המשטח. באיזו זכוכית להשתמש? מחוסמת? רגילה? כמה מ"מ? מכיוון שהזכוכית הרגילה, 4 מ"מ, בגודל שרציתי, כולל עיגול והחלקה של הפינות - עלתה אצל קרמר 20 ש"ח, החלטתי ללכת על הזכוכית הרגילה ואם היא תשבר - אשקול לעבור למחוסמת. בינתיים - זה עובד מעולה... את משטח הזכוכית חיברתי בעזרת קליפסים לתמונות שנמכרים בכל חנות יצירה. את הקליפס השמאלי-קדמי הורדתי תוך כדי הניסיונות - היה נראה לי שהדיזה כמעט העיפה אותו בתחילת ההדפסה. 





שדרוג מספר 2 - ברגים לכיול 

כיול המיטה הוא אולי הדבר הקשה ביותר בתפעול ה Anet A8. כמי שהגיע מהמייקרבוט (איך בכלל מכיילים את משטח ההדפסה שלה?) או מהאולטימייקר 3 (כיול אוטומטי, אם כי לפעמים יש צורך בכיול ידני פשוט), הכיול ב Anet A8 נראה מסורבל ומעייף. ה"פרפרים" שמשמשים לכיול לא תורמים לסיפור ובקיצור - השדרוג הזה הוא אחד החשובים בעיני. 

את חלקי השדרוג הורדתי מכאן. ההרכבה והשדרוג - קלים מאד. שימו לב שכדי לעשות את השדרוג הזה, תצטרכו אומים תואמים לברגים שלכם במקום הפרפרים. 




שדרוג מספר 3 - תמיכה של המסגרת 

אחת החולשות של ה Anet A8 היא המסגרת. המסגרת מעט גמישה והחופש הזה לא עושה טוב למדפסת ולהדפסות. כל חיזוק של המסגרת יכול לעשות לה טוב ואני התחלתי משדרוג פשוט פשוט להתקנה שהורדתי מכאן



החיזוק מורכב ללא ברגים וללא הדבקה. נכנס מעט בלחץ, מתיישב במקומו תוך 5 שניות (התקנה קלה פשוטה ומהירה!!!) ומייצב את הפריים (במרכז התמונה). אגב, תוכלו לראות בתמונה גם את השדרוג הבא - תמיכה לציר ה Z (בחלק השמאלי עליון של התמונה). 





שדרוג מספר 4 - חיזוק ציר ה Z

ציר ה Z ב Anet A8 קצת חורק ומקרטע והבסיס זה לאזן את האקסטרודר עם ציר ה X שישב באופן מאוזן על גבי שני צירי ה Z, כלומר, באופן אחיד. לאחר מכן, פרקתי את הבורג של ציר ה Z על מנת להשחיל עליו את המייצב. שימו לב שלשדרוג הזה תצטרכו גם ברגים קטנים וגם שני מיסבים תואמים מעבר לחלקים עצמם שניתן להוריד מכאן




(בתמונה: החלקים לפני ההתקנה). 


שדרוג מספר 5 - התקנה נכונה של ציר ה Z

ציר ה Z גזל ממני באמת המון זמן של התעסקות. הפתרון הבלתי נמנע היה לקרוא ולקרוא ולקרוא... במהלך החיפושים שלי נתקלתי בהסבר הזה. זה לא באמת שדרוג אלא התקנה נכונה של ציר ה Z שהיא קריטית לפעולה תקינה שלו. בקצרה אומר לכם שהחלק שמחבר בין מנוע הצעד ובין מוט ההברגה - יש לו גמישות מסוימת ולכן כל החלק המרכזי של המחבר צריך להיות ריק, כאשר מוט ההברגה נמצא מעליו ומנוע הצעד נמצא מתחתיו. לא ראיתי את זה מוסבר כל כך יפה בהוראות שהגיעו עם ה Anet A8 וללא ספק זוהי קריאת חובה!!

מצרף תמונה להמחשה של ההתקנה. לא במקום קריאת החובה אבל בכל זאת: 



שדרוגים 3-5 גרמו לציר ה Z לעבוד בשקט, בצורה חלקה וללא תקיעות וקפיצות. חובה! 



שדרוג מספר 6 - פיזור הקירור של המודל

כדי לשפר את ההדפסה, יש צורך בקירור של חומר ההדפסה מיד לאחר ההנחה שלו במקום. במקור, ה Anet A8 הגיעה אלי ללא החלק הזה (אם כי הופיע בהוראות חלק מקביל שלא היה בחבילה...). החלטתי להדפיס את החלק המשודרג שהמטרה שלו היא פיזור טוב ככל האפשר של האוויר מהמאוורר. את המודל הורדתי מכאן ולאחר ההדפסה נשאר רק לחבר אותו.. 

כאן תוכלו לראות את החלק המודפס מחובר למאוורר ומפזר את האוויר סביב הדיזה: 


במבט מלמטה (ניסיתי לצלם בלי לראות תוך כדי מה אני מצלם...) אפשר לראות את הפיזור המדויק של האוויר סביב הדיזה:



ואחרי השדרוגים? 

צריך לבדוק האם ואיך המדפסת עובדת.. מצרף לכם תמונה של הדפסת ניסיון עם חומר דמוי שיש (שהשתמשתי בו כאן). חדי העין יוכלו לראות שיש כאן עדיין בעיית flow שצריך לפתור אבל על כך בפעם אחרת... 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)