יום חמישי, 13 בדצמבר 2018

Anet A8 - הרכבה חלק ג'

Anet A8 - חלק ראשון

Anet A8 - חלק שני

Anet A8 - שדרוגים 

לאחר השלבים הראשונים של ההרכבה - הגיע הזמן להתקדם. המשכתי עם הציר האחרון - ציר ה X. הרכבת המנוע פשוטה, אם כי על פי ההוראות הייתי צריך ברגים באורך של 20 מ"מ - ברגים סטנדרטיים אבל הם לא סופקו באריזה... השתמשתי בברגים שקניתי בשבוע שעבר (לאחר שחששתי שאצטרך...).




חיבור הרצועה של ציר ה X היה קצת מבאס: מסתבר שאין גישה טובה לחיבור של הרצועה ובמקום להסתבך עם הרצועה והברגים במשך שעות, החלטתי לפרק את ראש ההדפסה ולחבר אותו חזרה לאחר הרכבת הרצועה. אגב, גם בחוברת ההדרכה, כאשר מרכיבים את הרצועה, ניתן לראות שעושים זאת ללא ראש ההדפסה אולם מבחינת סדר השלבים - הרכבת הראש מופיעה לפני הרכבת הרצועה.. 

לאחר מכן, היה צורך לחבר את היחידה המרכזית של המדפסת ולחווט אליה את כל מה שצריך: את הסטופרים, את מנועי הצעד של שלושת הצירים, את האקסטרודר, מחמם משטח ההדפסה, מחמם ראש ההדפסה, המאווררים ועוד. את הלוח יש לחווט גם לחשמל כאן נדרשת תשומת לב - מדובר בחיווטים של 220V: יש לשים לב שהשנאי שלכם אכן מכוון על 220V (אחרת תשרפו אותו בשניה שתחברו לחשמל...) ולשים לב להדק את הברגים - חיבור חשמל רופף עלול להיות מסוכן!!

בכל מקרה, אני מציע שאם זו הפעם הראשונה שלכם להתעסק עם חשמל 220V - התייעצו עם חשמלאי או מישהו שיודע לעשות את זה בצורה בטוחה!!

לאחר החיווטים, השתמשתי ברצועה האפורה המסופקת עם המדפסת לאיגוד של החוטים השונים והארגון שלהם. בשלב הזה אילתרתי לחלוטין: השלב לא הופיע בחוברת ההוראות אבל היה ברור שאי אפשר להשאיר את כל החוטים חשופים ומבולגנים.

 החוטים מבולגנים וחשופים:




החוטים "מאורגנים":




המדפסת בסיום ההרכבה:




תהליך ההרכבה היה ארוך אבל לא מאד מורכב. ההוראות לא היו תמיד ברורות אבל מהיכרות עם מדפסות תלת מימד שונות, ניתן היה לנחש את כוונת המשורר. בסיום ההרכבה נשארו לי עוד כמה חלקים שלא השתמשתי בהם...


זה נחמד שחלק' מהברגים מגיעים בכמות גדולה מהנדרש אבל כאן ישנם סוגי ברגים שלא נעשה בהם שימוש כלל!! היה אפשר לחסוך חלק מכאב הראש ולתת לי רק חלקים שאצטרך לעשות בהם שימוש. אגב, הייתי מוכן להחליף את הברגים המיותרים בשני החלקים שלא קיבלתי, למרות שנמצאים במפרט ובהוראות...

ומה הלאה?

התחלתי לנסות לכוון את ציר ה Z במדפסת. לאחר מספר נסיונות עשיתי הפסקה ואחדש אותה לאחר שאקבל חלק שדרוג לציר ה Z שהזמנתי אתמול ב Ebay. מבטיח לעדכן...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)