יום רביעי, 31 באוקטובר 2018

Anet A8 - הרכבה חלק א'

חשבתי שיום בחירות יספיק כדי לבנות את ה Anet A8 שיושבת אצלי כבר חודש וחצי ומתחננת להרכבה. אז חשבתי... מצרף לכם תיעוד של חלק מהעבודה עם התובנות שלי... תהנו!

התחלתי כמובן עם פתיחת האריזה. האריזה היתה מלאה בקלקר טעון בחשמל סטטי שנדבק לשקיות, לחלקים ואלי... לאט לאט הצלחתי להשתחרר מהקלקר ולפרוש את הדברים על השולחן:




עוד לפני שהתחלתי לפתוח את האריזות, שמתי לב שהברגים ממוספרים ומסומנים והחוטים מסומנים במדבקה קטנה. בלט בהעדרו דף ההוראות אבל הנחתי שאוכל למצוא בקלות בגוגל אבל לפני הגיגול, הכנסתי את קורא הכרטיסים למחשב הנייד:



בתוך הקבצים שעל גבי כרטיס הזיכרון, מצאתי גם את הוראות ההרכבה. השלב הבא היה להרכיב.. לפני שאראה את השלב הראשון - יש לי כבר לקח מהשלב הזה: הקילוף של הנייר מהחלקים החתוכים בחיתוך הלייזר לוקח ה-מ-ו-ן זמן. כדאי לשבת יום-יומיים לפני ההרכבה ולקלף את כל הניירות. אחר כך, כאשר תגיעו להרכבה עצמה, תוכלו להתרכז בהרכבה ולא לבזבז את הזמן על קילוף ניירות שדורש זמן ופוגע בזרימה של ההרכבה.

השלב הראשון היה להתחיל עם השלד של המדפסת שמורכב מארבעה חלקים גדולים. החיבור נעשה באמצעות ברגים ואומים. השתמשתי במברגה (עם ביט קטנטן) במקום המברג שמסופק באריזה אבל שימו לב! זה עלול להיות הרסני לברגים. עבדו בעדינות וזהירות!




השלב הראשון הלך יחסית בקלות: בסך הכל ארבעה חלקים גדולים וההסברים היו ברורים. השלב הבא היה מורכב יותר והיה קשה להבין מההוראות איך לבצע אותו. הרעיון היה להרכיב את המנוע של ציר ה Y אבל לא היה כל כך ברור איך אמורים לבצע את זה. אם אתם מתכוונים לבצע את זה, אולי התמונה שלי תעזור לכם קצת יותר להבין את הכיוונים:




בתמונה ניתן לראות את הסוויטצ' (משמאל) שנועד לתת התראה למדפסת כאשר המגש, אותו נפגוש בהמשך, הגיע אל סיומו. השימוש בסוויטצ' מסייע למדפסת להתמצא במיקום שלה - בתחילת ההפעלה, המדפסת שולחת את המגש "להתנגש" בסוויטצ' וככה יודעת שהיא מאופסת. כמובן שישנם במדפסת שלושה סוויטצ'ים לשלושת הצירים של המדפסת. בצד ימין ניתן לראות את מנוע הסטפר, מנוע הצעדים. המנוע יודע לנוע מספר מוגדר של צעדים על פי פקודה אולם אינו יודע את המיקום שלו - את זה המדפסת מחשבת באמצעות הסוויטצ'.

השלב הבא היה לחבר את החלק עם המנועים אל השלד ולחבר את הרצועה של ציר ה Y אבל כאן הגעתי לבעיה הראשונה: לערכה שלי לא צורף ה"פולי", החלק שאליו מותחים את הרצועה. הייתי מצלם לכם כדי שתראו איך זה נראה אבל פשוט לא קיבלתי אותו...

החלטתי לא לוותר כל כך מהר על הבנייה והדפסתי את החלק החסר. לשמחתי מצאתי שדרוג לחלק שמאפשר מתיחה / הרפיה של הרצועה על פי הצורך. השדרוג כולל גם את הפולי, החלק עליו מתחברת הרצועה. את ערכת השדרוג מצאתי כאן (תודה!). בפועל, החלקים מדוייקים לחורים ולכן נכנסים בלחץ ואינם מתאימים. אנסה בהמשך להדפיס בגודל של 90% כדי שזה ינוע בחופשיות אבל בינתיים, מכל ההדפסה השתמשתי רק בפולי:




ההדפסה של ערכת השדרוג. מקדימה מימין - הפולי. וכאן אפשר לראות את המדפסת לאחר ההתקנה של ציר ה Y, כולל המגש המתחמם. הפולי נמצא מקדימה במרכז:



לאחר ההרכבה של המגש וסיום ההתעסקות עם ציר ה Y, הגיע הזמן לציר ה Z (ציר ה X נשמר לסיום). ציר ה Z ב Anet A8 נשלט על ידי מערכת צירים ומנועים כפולה - מימין ומשמאל. המנועים ממוקמים משני הצדדים של המגש ואליהם מתחברים הצירים. ציר ה X יושב על ציר ה Z ועליו יושב ראש ההדפסה. ההרכבה של ראש ההדפסה הייתה יחסית קלה, אם כי, לא סיימתי להרכיב את המאוורר שמחכה לקומבינה נחמדה שהציע לי רועי יוזביץ' (תודה!). בהמשך אראה את השיפור שהציע ואיך יישמתי אותו.



השלב האחרון ליום זה, היה הרכבת ראש ההדפסה. לצערי, בחבילה שלי היה חסר חלק נוסף - תעלת האוויר לקירור ההדפסה. מקווה להדפיס אותה בקרוב ולחבר למדפסת אבל בינתיים זה נראה כך:



ההמשך יבוא בבחירות הבאות לרשויות המקומיות (או בזמן פנוי אחר שאצליח לגרד... :-)

הרכבת ה Anet A8 - חלק ב' (שדרוג מאוורר)

הרכבת ה Anet A8 - חלק ג' 

הרכבת ה Anet A8 - שדרוגים 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)