יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

צריבה ביתית בלייזר

 צריבת לייזר היא כלי שנוסף בשנים האחרונות לארגז הכלים של המייקר. הצריבה פשוטה ויכולה להתבצע על קרטון, קרטון ביצוע, עץ וחומרי גלם נוספים. 

את צורב הלייזר שלי הזמנתי ב eBay ואחרי המתנה של חודש יכולתי להתחיל לנסות אותו. 


הצורב מגיע עם כמה דברים במארז: 

  • חיבור לחשמל 
  • כבל USB לחיבור למחשב 
  • דיסק און קי עם התכנה של הצריבה, דרייברים למחשב וכמה דוגמאות מובנות 
  • 4 חתיכות של קרטון ועץ לצריבה
  • מגן לעיניים (החלק הירוק שבתמונה) 
  • מברג עם כמה ברגים ואומים להתקנת המגן
  • חוברת הוראות 
באופן רשמי, הצורב אמור לעבוד מיד עם תחילת השימוש. למרות זאת, נתקלתי בכמה בעיות... 

  1. השנאי הגיע ללא חיבור ישראלי לחשמל. מכיוון שאני משתדל לשמור מתאמים לשקעים בהישג יד הפתרון היה קל.. עם זאת, יש לשים לב לנתוני ה Input של השנאי. במקרה שלי זה היה מתאים גם ל 110V וגם ל 220V ולכן יכולתי פשוט לחבר ולהתחיל לעבוד. אם השנאי לא מתאים למתח בישראל - חובה לעבוד עם שנאי אחר!!
  2. אחד האומים של המאוורר היה חסר והמאוורר לא היה מחובר טוב. אולי השתחרר מהקפיצות בדרך או משהו כזה. לא מצאתי אותו במארז אבל היה לי אום תואם מיותר בשקית הברגים והאומים שנועדו לחיבור המגן. שימו לב שכל הברגים אצלכם מחוברים היטב... 
  3. ראש הלייזר היה מחובר בחיבור רופף לציר שלו. אחרי שראיתי עיוותים בצריבה הבנתי שהוא חייב להיות מחוזק וחיזקתי את הברגים. 
  4. הכי גרוע - ציר ה Y לא בדיוק עבד כאשר הפעלתי את הצורב. יתכן שהבעיה בציר לא לגמרי ישר או סתם בציר לא מגורז מספיק טוב. שמתי גריז על כל הצירים וכרגע זה נראה בסדר. מקסימום בהתחלה של מציאת המיקום - אני נותן לו דחיפה קטנטנה. 
אחרי פתרון כלל הבעיות יש לי עוד כמה תובנות: 

  1. אל תנסו צריבת נייר לבן. הוא מתלקח אם צורבים לאט מדי או לא נצרב בכלל (מחזיר אור..) אם צורבים מהר מדי. עץ, קרטון או קרטון ביצוע התגלו כחומרים נהדרים. 
  2. צריבה עלולה לקחת בין דקה לחמישים דקות - תלוי בשטח הצריבה ובמהירות הצריבה (שמשפיעה על עומק הצריבה). אם אתם עושים צריבות ארוכות - כדאי להשתמש באל-פסק. את הצריבה הארוכה הראשונה שלי קטעה באיבה הפסקת חשמל אכזרית 10 דקות לפני הסיום... 
  3. שימו קרטון ביצוע שיחצוץ בין הצורב לשולחן כדי לקשט אותו ולא את השולחן שלכם, בעיקר בשלב הנסיונות בו אתם עדיין לא בטוחים בעוצמת הלייזר ואיך החומר שאתם צורבים מגיב אליו.. 
בהצלחה!!

ברוח השעה, הצריבה הכמעט ראשונה שלי הביעה את מורת רוחי מפסק הדין של בג"ץ בסוגיית מצפה כרמים: 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)