יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

איך לכופף מודל בתלת מימד? (Meshmixer)

 יצרתם מודל או שיש לכם קובץ STL שהורדתם מהאינטרנט ואתם רוצים "לכופף" אותו. איך עושים את זה? מסתבר שזה לא כל כך מורכב אם יש לכם Meshmixer. אז הצטיידו ב Meshmixer (חינם לגמרי...) ועקבו אחר ההוראות הפשוטות... 

שלב א' - יבאו את המודל ל Meshmixer

אם המשמיקסר מותקן לכם על המחשב, הדרך הפשוטה ביותר תהיה לעשות לקובץ "פתיחה באמצעות" ולבחור באפשרות Meshmixer. כל דרך אחרת - גם תעבוד. שימו לב שאם תפתחו את ה Meshmixer ואז תייבאו אליו את הקובץ - הוא יפתח לכם בתוספת קוביה קטנה ולא מזיקה. פשוט מחקו אותה לפני שאתם עוברים לשלב הבא... 

שלב ב' - בחירת האזור לכיפוף

כעת יש לבחור את האזור אותו אתם רוצים לכופף. בעזרת הכלי Select בוחרים את האזור: מסמנים עם העכבר סביב החלק אותו רוצים לכופף "מעגל" (או צורה בלתי מוגדרת אחרת...). לצורך הדוגמא בחרתי בגבעול שאני רוצה שיהיה מעט יותר מכופף. 

המודל כפי שנפתח ב Meshmixer

סימון החלק לכיפוף: 


לאחר שעוזבים את העכבר זה אמור להראות כך: 



שלב ג' - כיפוף

בתפריט Deform שזמין לאחר סיום הבחירה, נבחר באפשרות Soft transform: 


בחלונית שתפתח לנו, אנו צריכים לשנות את ה Falloff ולהגדיל אותו. המשמעות היא שהכיפוף ישפיע על חלקים נרחבים יותר מהמודל. אם לא נגדיל את ה Falloff נקבל "תלישה" של החלק שבחרנו משאר המודל. שחקו עם האפשרות הזאת עד שתגיעו למה שרצוי לכם. 

לאחר מכן - גררו את החיצים בעדינות לכיוון אליו אתם רוצים לכופף: 


אל תשכחו לבחור ב Accept בסיום הפעולה. 


שלב ד' - אחרון - לייצא את הקובץ המכופף

בתפריט File בחרו ב Export ושמרו את קובץ ה STL המכופף שלכם... 


בהצלחה!! 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)