יום שלישי, 21 ביוני 2022

רכב מיקרו:ביט (Elecfreaks Car)

אחרי ההתלהבות מה Robomaster של DJI, היה די ברור שאקנה את הרכב של Elecfreaks ולו רק בשל גלגלי ה Mecanum שמאפשרים לו, בדומה ל Robomaster S1, תנועה צידית. טוב, זה ממש לא Robomaster S1, תנמיכו ציפיות (והמחיר שלו הוא בכל זאת שישית ממחירו של ה Robomaster) אבל הוא בהחלט נחמד. 

מה מכילה הערכה?
  • לוח Wukong כולל סוללה 
  • חלקי הרכבה בסגנון "לגו טכני" 
  • 4 מנועי סרוו 360 מעלות 
  • 4 גלגלי Mecanum
  • חוברת הוראות 
שימו לב שהערכה לא מכילה מיקרו:ביט - אותו תצטרכו לרכוש בנפרד! 

הרכבה
ההרכבה של הרכב קלה ופשוטה. הערכה מגיעה עם חוברת הוראות ברורה מאד ואם הרכבתם לגו טכני בעשור האחרון זה יהיה לכם ממש ממש קל. אם לא יצא לכם להתעסק עם בניה של לגו טכני בעשור או שניים האחרונים (כמוני...) זה יהיה די קל. 




רק שתי הערות על הבניה: 
  1. החוברת צבעונית וזה מעולה. זה מאפשר להבדיל בין חלקים שונים-דומים. אבל - בערכה היו חלקים זהים בצבעים שונים - ירוק וצהוב. בהתחלה השתמשתי רק בירוקים, על פי מה שהיה בחוברת, עד שהבנתי שאין מנוס מלהשתמש גם בצהובים כאילו היו ירוקים. בקיצור - יש חלק אחד, זהה לחלוטין, שמופיע בשני צבעים ומקבל התייחסות לא נכונה בחוברת. 
  2. בסוף נשארים לא מעט חלקים וזה תמיד כמובן גורם להתלבטות - האם אני אמור לפרגן לחברה שנתנה לא מעט ספיירים או שמא לחשוש שפספסתי כמה עשרות עמודים בהרכבה?... במקרה הזה התשובה ברורה - יש לא מעט חלקים מיותרים. 
(החלקים שנשארו...)

חיווט המנועים
משהו אחד לא נכנס לחוברת - חיווט המנועים. אחרי חיבור המנועים והלוח, אין שום הסבר בחוברת איך אמורים לחבר את המנועים. האמת שזה תלוי בקוד אותו תכתבו אבל לצורך העניין, חברו את המנועים בסדר הזה: 
  • את המנוע הקדמי שמאלי חברו ליציאה S1 בלוח
  • את המנוע האחורי שמאלי חברו ליציאה S2 בלוח
  • את המנוע הקדמי ימני חברו ליציאה S3 בלוח
  • את המנוע האחורי ימני חברו ליציאה S4 בלוח
אתם כמובן יכולים לחבר את המנועים בדרכים שונות ומגוונות רק שימו לב להגדיר את השינויים נכון בקוד. החיבורים כפי שכתבתי כאן, יתאימו לקוד המצורף בהמשך. 

שימו לב שהמנוע סרוו מתחבר עם שלושה חוטים, כאשר החוט החום מחובר תמיד לשורת ה G בלוח שמסמנת Ground. חיבור בו החוט הכתום מחובר לשורת ה G יגרום למנוע לא לעבוד כלל. 




לאחר שחיווטנו את המנועים, נעלה את הקוד למיקרו:ביט. כדי ליצור את הקוד, נצטרך להשתמש בהרחבות - נשתמש בהרחבה של ה Bluetooth וכמו כן בהרחבת ה Wukong. 

בתוך פרויקט המיקרו:ביט שלנו נכנס להרחבות, כמתואר בתמונה הבאה: 


במסך שיפתח לנו, נחפש Wokong בכדי להוריד את ההרחבה הנכונה ולאחר מכן נחפש Bluetooth בשביל להוריד את הרחבת הבלוטוס': 



לאחר שהורדנו את ההרחבות, נוכל להתחיל לבנות את הקוד שלנו. נשתמש בבלוקים מה"בקרה", בלוקים מהבלוטוס', מה Wukong ובלוקים בסיסיים נוספים. בסופו של דבר, הקוד אמור להראות בערך ככה: 




בקוד אנו מגדירים חיבור לבלוטוס', וכמובן את רצף הפקודות - מה המיקרו:ביט יבצע בכל לחיצה על לחצני האפליקציה. שימו לב להגדיר ב"אחרת" האחרון את כיבוי המנועים, כלומר, כאשר לא מתקבל שום אות בלוטוס' - הרכב יעצור לחלוטין. 

שימו לב! יש באג בהרחבה של ה Wukong שלא איפשרה לי לארגן את הבלוקים כאשר אני עובד בעברית! לאחר ששיניתי את השפה לאנגלית - הכל הסתדר.. (אם הכל עובד לכם טוב - תעבדו בעברית אבל אם משהו משתגע בבלוקים - ונוצר מצב כאילו העכבר של המחשב שלכם לא מתפקד טוב - אתם מוזמנים לחסוך לעצמכם תסכול ותהיות...). 

לאחר שהורדנו את הקוד נצטרך לעשות צימוד של הבלוטוס'. בשלב הזה קצת הסתבכתי, על אף שעשיתי לא מעט צימודים של בלוטוס' למיקרו:ביט. בסופו של דבר, נראה לי שהדרך הפשוטה ביותר זה להוריד את האפליקציה של המיקרו:ביט מחנות האפליקציות של גוגל ולעבוד על פי ההוראות. תוכלו להעזר גם בסרטון המצורף: 




אחרי שהצלחתם לבצע צימוד, סגרו את האפליקציה והורידו את האפליקציה שתשמש אותנו במקרה זה כשלט. 

אפליקציית השלט שלנו נקראת Micro:bit D-pad Bluetooth. לחיצה על הכפתורים של האפליקציה, תשלח מספר מסוים אל המיקרו:ביט והמיקרו:ביט יפעל בהתאם. 

נתחיל עם סריקה של התקני הבלוטוס' הזמינים ונבחר בהתקן המיקרו:ביט מהרשימה. 


לאחר שהתחברנו, נוודא שמופיע חיוך על המיקרו:ביט שלנו, סימן שיראה לנו שיש תקשורת. נעבור למסך הראשי של האפליקציה ונבדוק אם זה עובד... 

שימו לב: בנסיונות שעשיתי, גיליתי שצריך לסרוק פעמיים או שלוש ולהתחבר שוב ושוב למיקרו:ביט. בסוף זה עובד... 



כרגע הגדרתי: 

1 - נסיעה קדימה
2 - נסיעה אחורה
3 - נסיעה צידית ימינה 
4 - נסיעה צידית שמאלה 
A - פניה ימינה 
B - פניה שמאלה 
C+D - לא הגדרתי. מוזמנים להגדיר על פי מה שנראה לכם... 

תהנו! 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)