יום רביעי, 29 ביוני 2022

כל מה שצריך לדעת (כמעט) על הדפסת PETG

רוב ההדפסות שלי הן הדפסות PLA ולכן כאשר אני מוצא את עצמי מדפיס PETG זה בדרך כלל מגיע בצורה פחות טבעית ואינטואיטיבית. אם אתם זוכרים בעל פה את הדגשים להדפסת PETG - הפוסט הזה לא נכתב עבורכם אולם אם גם אתם כמוני - לא משופשפים על זה לגמרי - אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה (כמו שאני עושה לפני הדפסת PETG..). 

אגב, למה בכלל להדפיס PETG? 
ה PETG מודפס בטמפרטורה גבוהה יותר ולכן אמור להיות מעט עמיד יותר מ PLA לטמפרטורות גבוהות. בנוסף הוא חזק יותר ועמיד יותר לעומסים מאשר ה PLA. האמת שאני מדפיס PETG מסיבה אחרת לגמרי: גיליתי שכאשר אני מדפיס TPU ומנסה לחזור ל PLA, הדיזה לפעמים נסתמת והמדפסת לא מצליחה לחזור לעצמה. הסיבה היא שה TPU נדבק לפנים הדיזה וה PLA לא מצליח לדחוף אותו ו"לנקות" את הדיזה מכיוון שבטמפרטורה נמוכה - ה TPU מוצק עדיין ולא נדחף טוב בדרך החוצה ואילו בטמפרטורות גבוהות - ה PLA נוזלי מדי ולא מצליח לדחוף את שאריות ה TPU. הפתרון - הדפסה ב PETG - חומר שדורש הדפסה בטמפרטורה גבוהה יותר - טמפרטורה בה ה TPU גם הוא נוזלי. 

(ה TPU הירוק זוהר נדחף החוצה מהדיזה ואחריו ה PETG. גם בהמשך ההדפסה ניתן לראות עוד קצת ניצנוצים של ה TPU שלאט לאט מפנים את מקומם..)

אז איך בתכל'ס מדפיסים? 

כמה דגשים שאספתי מהקהילה התומכת שלנו בווטסאפ (המתכון נוסה בהצלחה על המדפסת שלי...):
  1. משטח הדפסה - אסור להדפיס PETG על משטח זכוכית. כאשר מדפיסים PETG על משטח זכוכית הוא עלול להשבר בקירור שלאחר ההדפסה. גם משטחים אחרים עלולים להפגע בניתוק של המודל ולכן רבים מדפיסים על גבי נייר דבק או על גבי דבק סטיק שמרוח על משטח ההדפסה. אם יש לכם שני צדדים למשטח ההדפסה - חלק ומחוספס - כנראה שזה הזמן להפוך את משטח ההדפסה ולהדפיס על הצד המחוספס. אני עשיתי את זה עם המשטח המגנטי של פילמנטק והיה מצוין... 
  2. טמפרטורת הדפסה - טמפרטורת הדפסה צריכה להיות איפשהו באזור ה 240. אתם יכולים כמובן להדפיס מגדל טמפרטורה ולבדוק בצורה מדויקת את החומר שלכם אבל חפשו את זה איפשהו שם... 
  3. טמפרטורת משטח - משטח ההדפסה צריך להיות מחומם בערך ל 80 מעלות. יכול להיות שיעבוד טוב עם פחות אבל אם אין לכם בעיה מיוחדת - חממו ל 80 מעלות. 
  4. בייבי סטפס בשכבה הראשונה - אם אתם מדפיסים PLA, אתם בטח יודעים שה PLA אוהב להמרח יפה בשכבה הראשונה ובכן - מסתבר שה PETG פחות. תקנו בעזרת בייבי סטפס את כיול ה Z שלכם כך שהשכבה הראשונה תהיה פחות מרוחה על המשטח. 
  5. קירור שכבות - הפעילו קירור שכבות על 30%. 
  6. מהירות Travel - הגבירו את מהירות התנועה של המדפסת, הכוונה לזמן בו המדפסת נעה ללא שתוציא חומר. אל תקרעו את המדפסת אבל הגבירו את התנועה בהתאם ליכולות המדפסת שלכם. 
נראה לי שזהו... 

לא מסובך מדי, רק לשים לב לכמה דגשים ולהדפיס...



בהצלחה!

נ.ב. אתם יותר ממוזמנים להוסיף בתגובות הערות, שאלות או תובנות נוספות שיש לכם לגבי PETG. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)