יום חמישי, 17 באוגוסט 2023

לאחר 13 ק"מ של נסיעה - תיקון גלגל Robomaster S1

 אחרי שהרובומאסטר של DJI נסע קצת יותר מ 13 ק"מ, חווינו את הפנצ'ר הראשון. טוב, אולי פנצ'ר זו מילה עדינה מדי - באמצע נסיעה הגלגל פשוט התנתק ממקומו וזה היה נראה ממש לא טוב... 


אז הפוסט הזה לא נועד להחליש אתכם, בעלי הרובומאסטר, אלא דווקא לתת לכם תקווה - הרובומאסטר עמיד מאד (!!) והיום נלמד איך עושים טיפול 13 לרובוט שלכם (כמובן, לא באופן מונע, אלא רק אם הוא נשבר לכם..). 

אז אחרי שהגלגל התעופף מהרובוט, לקח לי דקה או שתיים להבין - הרובוט מת. זה לא בורג שהשתחרר, זה לא משהו שהתרופף אלא שבר. 


מקווה שתצליחו להבין מהתמונה - הפלסטיק שבצד ימין היה מחובר עם שלושה ברגים למנוע עצמו. הבורג שבצד שמאל היה אמור לחבר את הגלגל אל הפלסטיק שבצד שמאל בעזרת האינסרט - חלק מתכת שנכנס בלחץ לחלק הפלסטיק ומכיל בתוכו הברגה. השבר התרחש סביב האינסרט, כלומר, הפלסטיק שהיה אמור להיות מחובר למנוע - נשבר. 

מה עושים? 

הכי הגיוני היה לחפש את האינסרט בחנות של DJI. ספויילר - לא תמצאו. בחנות של DJI מוכרים את המנועים קומפלט ולא הצלחתי להבין מהצילום האם הם מוכרים את המנוע בתוספת הפלסטיק שסביבו או שאני אמור להעביר את הפלסטיק ממנוע למנוע במקרה של תקלה. 

ואז, בחיפוש באליאקספרס מצאתי את החלק שנשבר. לא מפלסטיק כמו המקור אלא מאלומיוניום, מכורסם ב CNC!



הזמנתי רביעייה (בכל זאת, יש לי עוד 11 גלגלים עם פוטנציאל לשבר...) וקיוויתי לטוב.. 

כאשר החלקים הגיעו, החלטתי לנסות קודם את הראשון - אם זה יעבוד טוב - יהיה לי חלקי חילוף לעוד שלושה שברים דומים. 

ההרכבה פשוטה - שלושה ברגים שמחברים בין המחבר למנוע ואז בורג אחד שמחבר את הגלגל למחבר. 



וזהו! 

מתאים בדיוק ועובד מעולה! 

אז האם יש לי עכשיו רובוט טוב יותר מהמקור? 

לא בטוח בכלל: 

הגלגל ספג זעזועים רבים לאורך 13 ק"מ של קרבות אגרסיביים. בסופו של דבר, הגלגל ספג זעזוע משמעותי שכבר לא היה יכול להחזיק והחוליה החלשה נשברה. כעת, החוליה החלשה כבר לא חלשה. בזעזועים הבאים, מישהו אחר יהיה חייב להשבר וזה לא יהיה המחבר, בוודאות. האם זה יהיה הגלגל עצמו? האם זה יהיה המנוע? מישהו שם יהיה חייב לספוג את האנרגיה. ואולי - אולי זה היה זעזוע נדיר ממש ובזווית ועוצמה בעייתיים במיוחד? אולי זה לא יקרה שוב? אולי...  אמשיך לעדכן בעוד 13 ק"מ... 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)