יום שני, 17 ביוני 2019

האם ניתן לתקן מעגל מודפס שנפגם? / Bare Conductive

מכשיר ה Mp3 התקלקל, כלומר, נורית החיווי עובדת אבל לא שומעים כלום. בבדיקה ראשונית ראינו ששקע ה Aux משוחרר. לא סימן כל כך טוב.. כאשר פרקנו את מכשיר ה Mp3 כדי לבחון אם ניתן להלחים את החלק חזרה - גילינו ששתי הלחמות - ניתן לבצע בקלות אולם את ההלחמה השלישית - לא נוכל לבצע. הסיבה: הרגל של השקע נתלשה יחד עם הנחושת של ה PCB. מקווה שתצליחו לראות את זה בצילום:



קצת קשה לראות אבל על גבי לוח ה PCB, בחלק שמסומן באדום, חסרה חתיכה מהלוח שנתלשה ונמצאת על הרגל של השקע (הרגל שמסומנת באדום). את החלקים המסומנים בירוק - עושה רושם שאין בעיה להלחים אבל את הרגל השלישית של השקע - אין לאן להלחים מכיוון שהמעגל נתלש ונמצא על הרגל. 

ואז נזכרתי ב Bare Conductive. ה Bare Conductive הוא בעצם שפופרת קטנטנה, 10ml, של צבע מוליך חשמל. ניתן לצייר עם הצבע מעגלים חשמליים, "להלחים" הלחמות קרות וגם - לתקן לוחות PCB שנפגעו. אז בואו נבדוק... 



חיפשתי את נקודת הקריעה של ה PCB. מצאתי אותה (ולא מצאתי שום דרך סבירה לצלם את זה...): היא היתה נראית כמו שערה קצרצרה ודקיקה מנחושת. קיפלתי אותה בעדינות כאשר הנחושת פונה כלפי מעלה ובעזרת קיסם מרחתי מעט צבע שגישר בין הנקודה הזאת ובין המקום עליו נניח, עוד רגע את הרגל של שקע ה Aux. הנחתי את השקע במקומו, שתי הלחמות ו... עובד!! 

מבחינת המחיר: ללא ספק, הצבע עולה יותר ממכשיר Mp3 חדש. מצד שני - ניתן להשתמש בצבע לתיקון של עוד מאות מכשירי Mp3 וכמובן - הרבה יותר כיף לתקן מכשיר Mp3 מאשר לקנות אחד כזה... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)