יום שלישי, 11 ביוני 2019

אריה מודפס בתלת מימד / Hairy Lion

להדפיס דמויות של בעלי חיים או יצורים שונים בתלת מימד זה כל כך נפוץ עד שמוזר בכלל להתחיל לכתוב על זה ובכל זאת - באריה הזה יש משהו מיוחד - הרעמה שלו.



במודל המקורי, הרעמה מסודרת בקווים ישרים לצדדים. למעשה, כל שערה מורכבת ממעבר בודד רציף של דיזה 0.4 בעובי שכבה של 0.2. במודל זה נראה ככה: 


הזנב של האריה בולט מתוך הבלוק של הרעמה. הרעמה מודפסת באוויר אל הגליל שמקיף אותה. לאחר סיום ההדפסה מסירים את הגליל ונשארים עם השערות הדקיקות של הרעמה שמתפזרות בצורה ישרה ואחידה לכל הצדדים.. 

השלב הבא הוא שימוש בחום - לא כזה שיתיך את המודל ויעוות אותו - אבל כזה שיאפשר עיצוב מחדש של רעמת האריה. אני בחרתי להשתמש בקערה עם מים רותחים אבל יש כאלו שהשתמשו עם פן לשיער או אפילו Heat gun מקצועי. אחרי שלושה נסיונות עם מים רותחים - לא הרגשתי צורך לנסות משהו אחר - זה עובד נהדר!



מאיפה מורידים את המודל?

את המודל ניתן להוריד מכאן (אני הדפסתי את המודל הקטן). שימו לב רק לכמה דברים חשובים:

1. אל תשנו את הגודל של המודל (scale)! שינוי של המודל יגרום לשינוי בשערות הרעמה שעלול להפוך אותן לדקיקות מדי להדפסה (תזכרו שזו שכבה אחת בלבד בעובי דיזה בדיוק כך שאם תקטינו - הסלייסר יעלים לכם שערות...) או לעבות מדי כך שתתקשו לעצב אותן.

2. ממליץ לכם להדפיס בצבע פילמנט אותו תרצו לראות כמוצר המוגמר. לא נראה לי שהייתי רוצה להתעסק עם צביעה של הרעמה. מצד שני - אם אתם מאד אוהבים לצבוע ויש לכם את הציוד, הכלים המתאימים והמיומנות - למה לא...

3. מכיוון שהדפסתי ללא משטח מחומם - השתתמשתי ב raft. אם אתם מדפיסים עם משטח מחומם אפשר בהחלט לוותר על זה. חשוב מאד, בכל מקרה, לא להדפיס עם תמיכות!!

בהצלחה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)