יום רביעי, 5 ביוני 2019

חיבור בלוטוס לדרייבר של DK Electronics?

אחרי שהבנו איך מרכיבים טנק עם דרייבר של DK Electronics, נשאר לנו לבדוק איך הם התכוונו שנחבר אליו בלוטוס או ליתר דיוק - מה אנחנו יכולים לעשות אם הם לא התכוונו שנחבר לטנק שלנו בלוטוס...




אפשר לראות שה shield תופס את כל חיבורי הארדואינו אולם כאשר מסתכלים היטב על הלוח המודפס, אפשר לראות שהלוח לא באמת עושה שימוש בכל היציאות. יציאות D0 ו D1 פנויות וקלאסיות לשימוש של בלוטוס. אז מה עושים? את הרגליים של D0 ו D1 של ה shield מוציאים ממקומם. באופן רשמי, אתם אמורים לחמם עם מלחם ולשלוף את הרגל אולם מכיוון שעשינו את הפרויקט הזה בחיפזון - עקרנו את שתי הרגליים בעדינות עם פלייר קטן.

לאחר שהמקום היה פנוי, חיברנו שתי רגליים זוויתיות חדשות שחתכנו מאלו:


את הרגליים פשוט הנחנו בארדואינו ביציאות D0 ו D1 ועליהם סגרנו את ה shield. התוצאה היתה בערך ככה:


ל D0 + D1 מחוברים החוטים של ה TX/RX של הבלוטוס. לחלק הימני של ה shield מחוברים החוטים של ה 5V/ GND של הבלוטוס (יש שם חיבורים מובנים עבור זה).

לאחר שהכל מחובר, אפשר להעלות את הקוד (כמובן שנצטרך להוריד ספריה כמו שהסברנו כאן):


בשתי השורות האלו:




תוכלו לשחק עם הערכים (0-255) כדי לשלוט במהירות הכללית של המנועים בהתאם לסוג המנועים ולסוללות שיש לכם. תעשו כמה נסיונות ותגיעו לערכים שמתאימים לכם. תוכלו גם לשחק קצת עם ה delay כדי לשלוט על הזמן שמשפיעה כל לחיצה.

ואיך שולטים על הטנק / הרכב?

בפוסט הזה הסברנו בצורה מפורטת איך "מארגנים" אפליקציה לטנק / או הרכב. שימו לב שלמרות שהקוד לארדואינו שונה מאד בין מה ששמנו שם לבין הקוד שבפוסט הזה (בגלל הסוג השונה של הדרייברים), שמרנו על אחידות מבחינת האפליקציה ואותה האפליקציה תעבוד גם כאן וגם כאן.

תהנו!

תודה רבה לאורי שהיה חדור מוטיבציה להצלחה, השקיע מזמנו ודחף את הפרויקט הזה! 

תגובה 1:

  1. תודה שהזכרת אותי!
    מעריך מאוד את העזרה שלך...
    אני כבר לומד ומתכנן כבר עוד פרויקט ארדואינו חדש!

    השבמחק

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)