יום ראשון, 2 ביוני 2019

קופסה חסרת ערך לחלוטין / Useless Box

תחום ה Useless Box הולך ומתפתח ולמרות שהאינטרנט מלא בזה - את ההשראה שלי קיבלתי דווקא מאופיר שבנה אחת כזאת והראה לי איך היא עובדת (תודה!!).

מתוך הקופסא שבניתי בולט מפסק קטן. כאשר משנים את המצב של המפסק, יוצאת זרוע קטנה מתוך הקופסא ומחזירה את המפסק למצבו המקורי.. 



מצרכים: 
  • קופסא מתאימה
  • מתג שני מצבים 
  • ארדואינו
  • סוללה
  • מספר חוטים 
  • מנוע סרוו
  • זרוע תואמת למנוע סרוו 

איך יוצרים קופסא כזאת? קודם כל, צריך ליצור את הקופסא עצמה. מכיוון שלא מצאתי קופסא מתאימה, חיברתי שתי קופסאות קטנות יחד ליצירת הקופסא המתאימה. זה אילץ אותי לעשות כמה חיתוכים והדבקה אחת אבל בסך הכל זה לא היה מורכב מדי ונתן תוצאה טובה.



מכיוון שרציתי שהכל יהיה קטן, החלטתי להשתמש בארדואינו FIO. ארדואינו FIO הוא ארדואינו קטנטן, כמעט כמו הפרו מיני אלא שיש לו גם חיבור מובנה לסוללת LiPo! אז אמנם הייתי צריך קצת להלחים אבל התוצר הסופי הוא קטן ויעיל. בכל מקרה, זה יעבוד לכם גם עם ארדואינו Uno או כל ארדואינו אחר אבל תצטרכו לדאוג לסוללה. אם תחליטו ללכת על הארדואינו FIO - וודאו שיש לכם, בנוסף לרכיבים שציינתי למעלה, גם מלחם, בדיל ומשחת הלחמה, ורכיב FTDI לצריבה של הקוד על הארדואינו (ואל תשכחו להגדיר את הלוח הנכון בקומפיילר).



החלק המסובך בסיפור, היה דווקא הכוונון של הזרוע: הזרוע צריכה לאפשר לקופסא להסגר כאשר היא "למטה" וכאשר היא בפעולה, היא צריכה להיות במקום הנכון ובגובה הנכון כדי להזיז את המתג. אגב, את הזרוע תוכלו להדפיס או להכין ממקלות ארטיק או כל חומר קשיח אחר שתחשבו עליו.

לאחר שברכבתם את הזרוע למנוע הסרוו, חיברתם את מנוע הסרוו ועשיתם את הניסויים של ההתאמה של הקופסא, נשאר רק לחבר את הארדואינו ולהעלות עליו את הקוד.

נחבר את הארדואינו על פי התרשים הבא:



שימו לב! אין חובה להשתמש במטריצה (אני לא השתמשתי..). הוספתי אותה שיהיה קל יותר להבין את התרשים. אם החלטתם להשתמש ב FIO, תצטרכו להשתמש במטריצה או לחלופין לנצל את ה GND וה 3.3V של ה FTDI, כלומר, רק לאחר שתסיימו להעלות את הקוד בעזרת מתאם ה FTDI, סיימו לחבר את כל החיבורים שלכם.

כעת, נעלה את הקוד. שימו לב שתצטרכו, כנראה, לעשות התאמות בזווית מוצא של הסרוו ובזווית המטרה שלו, הסטת המתג למקומו המקורי. תצטרכו להקדיש כמה נסיונות כדי לראות שהזוויות שלכם נכונות. הקוד הזה מכיל את הזוויות שבהן השתמשתי אבל יתכן מאד שתצטרכו שינויים קלים:



נראה לי שזהו... תהנו!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)