יום ראשון, 16 ביוני 2019

כך תתכננו את ה PCB הראשון שלכם!

אם תמיד רציתם ליצור PCB משלכם - היום זה פשוט מתמיד (כלומר, כאשר הלוחות שהזמנתי יגיעו מסין - המשפט הקודם יהיה אמין יותר אבל בינתיים - תנו לי להרגיש שזה כבר קרה...).

התהליך די פשוט: מעצבים את ה PCB, מייצאים את הקבצים, מעלים לענן של החברה שמייצרת, משלמים ו... הלוחות בדרך אליכם.

נתחיל?

השלב הראשון הוא להחליט איזה PCB תרצו ליצור ומה תהיה המטרה שלו. מכיוון שלא הייתי צריך כרגע PCB מסוים אולם בכל זאת רציתי להתנסות בתהליך - החלטתי להכין PCB של חנוכיה לחנוכה. ככה גם אם הדואר הסיני ודואר ישראל יחברו כנגדי - עדיין יש סיכוי די טוב שזה יגיע בזמן ;-)

הכנתי כבר בעבר חנוכיה מבוססת ארדואינו והאתגר היה פשוט להעביר אותה ל PCB - רצוי שיהיה shield מותאם לארדואינו שיהיה אפשר פשוט לחבר, להעלות קוד ו..זהו.

התרשים הראשוני נראה בערך כך:




כדי לייצר מזה PCB, השתמשתי באותה התכנה בדיוק בה השתמשתי על מנת להכין את התרשים הזה - fritzing. מי שלא מכיר יכול לקרוא מעט על התכנה כאן ולראות איך מורידים אותה ומתחילים להשתמש בה. לאלו שמכירים וכבר שרטטו איתה - היום נעבור ללשונית ה PCB ונתחיל לשרטט מעגל.


נוכל לקחת רכיבים, ממש כמו שאנו משרטטים מעגל בדרך כלל ב fritzing רק שהפעם אנו לא לוקחים רכיבים ממש אלא "מקום של רכיבים", כלומר, את החורים שנצטרך עבורם ואת המקום אותו הם תופסים. אחרי קצת עבודה וארגון הגיוני של הרכיבים הגעתי לתוצאה הבאה:



אני בטוח שיש עוד כמה דרכים לסדר את ה PCB הזה וחלקן גם הגיוניות וטובות יותר אבל בתור PCB ראשון זה היה לי מספיק...

כאן קצת נתקעתי ומאור הדריך אותי בשלבים הבאים (תודה!!). ראשית, היה צורך לעשות Export בצורה הנכונה לפרויקט. בכדי לעשות את זה, נכנסתי ל: 

 File >> Export >> for Production >> Extended Gerber (RS-274X)... 


את התיקייה שנוצרה, הפכתי לספריית rar והעליתי אותה לאתר PCB Way. נכנסתי למבצע שהיה להם של 10 יחידות ב 5$ (לא כולל המשלוח - אפשרויות שונות). לאחר מכן, הייתי צריך לבחור בפרמטרים שונים: קוטר הקידוחים, צבע ה PCB, עובי הנחושת, מספר השכבות, עובי ה PCB ועוד. בעצתו של מאור - נשארתי בברירת המחדל ושלחתי לאישור. כמה דקות לאחר מכן, קיבלתי אישור שבעצם אומר שההזמנה שלי "נראית להם הגיונית", כלומר, נראה שהם יכולים לייצר את מה ששלחתי ונפתחה לי האופציה לתשלום.

עדיין לא הייתי בטוח לגמרי - פתחתי את התצוגה המקדימה שלהם ולא ראיתי את כל המעגל המודפס מופיע בתצוגה המוקדמת שלהם:


המדהים היה שהמענה האנושי שלהם לצ'ט היה מהיר ויעיל. הנציג שלח לי למייל את קבצי ה PDF שהם הפיקו מההזמנה שלי. קבצי ה PDF הם הקובעים טענו שם בחברה. אם זה נראה לך טוב - גם התוצאה תהיה טובה. הזמנתי ושילמתי...

ומה עכשיו? מקווה שחבילת ה PCB תנחת כאן לפני חנוכה ונוכל לעדכן אתכם שזה עובד טוב...



3 תגובות:

  1. מה זה אומר קובץ rar ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ספרייה מכווצת שמכילה מספר קבצים. אם נשלח למישהו קבצים מרובים לא בתוך ספרייה מכווצת אחת - עלול להיווצר מצב שבו קובץ הולך לאיבוד, נשכח או משהו כזה. כאשר אנחנו מארגנים את הכל בספרייה מכווצת אנחנו בטוחים שהכל מגיע יחד ליעד.

      מחק

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)