יום שני, 12 באוגוסט 2019

תופים אלקטרוניים / Conductive PLA & Makey Makey

היום אני הולך לשלב בין שני דברים נחמדים: PLA מוליך חשמל ולוח Makey Makey. את הפילמנט המוליך (Conductive PLA) הכרנו לא מכבר. מדובר בפילמנט PLA בעל תכונות הדפסה רגילות אך בניגוד לפילמנטים רגילים - הוא מוליך חשמל. את ההולכה החשמלית החלטתי לנצל לטובת בניית "מקלדת" ללוח ה Makey Makey. לוח ה Makey Makey הוא לוח שנועד להוסיף לחצני מקלדת למחשב. אין צורך בתכנות - כל מה שצריך לעשות זה לחבר את ה Makey Makey למחשב, לחבר אליו את ה"לחצנים" הרצויים ולהתחיל לשחק, לנגן או כל מה שרק תרצו בהתאם לתכנה שלכם. כאן תוכלו לקרוא קצת יותר על לוח ה Makey Makey.

לפני שנסביר יותר מה עשינו היום, רק נסביר שניצלנו כאן תכונה של האולטימייקר 3 - היכולת להדפיס מודל אחד בשני צבעים (כמו למשל שעשינו כאן).

אז מה עשינו היום?

על בסיס מודל התופים הזה, הדפסנו תופים אך עליהם מעגל מודפס מפילמנט מוליך חשמל. את המוצר המוגמר חיברנו ללוח ה Makey Makey ובעזרת אפליקציית התופים של Makey Makey התחלנו לתופף...




(החומר השחור הוא החומר המוליך, הזהב - PLA רגיל)

הרעיון הוא שמגע של האצבע ב"תפר" שבין שני החומרים יסגור מעגל וכך יש לנו שני מעגלים: מעגל של התוף הגדול ומעגל נוסף של התוף הקטן.

והערה קטנה לסיום: כאשר ניסיתי להדפיס את התופים ממש ממש בקטן, התנועה של הדיזה עם הפילמנט מוליך החשמל לא היתה עם retraction מדויק והתוצאה היתה שבתוף הגדול היה חיבור בלתי נראה שיצר סגירת מעגל, גם ללא לחיצה. התוף הקטן, דווקא הודפס נכון ולא היתה סגירת מעגל מובנית במודל המודפס. מה זה אומר? לכייל retraction בצורה מושלמת או להגדיל טיפה את המודל ולהדפיס "מעגלים חשמליים" קצת יותר גדולים ופחות מיניאטוריים.

לסיום, מוזמנים לצפות בסרטון (רמקולים חובה ;-)



תהנו! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)