יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

הדפסה בפילמנט זוהר בחושך (Glow in the dark)

הדפסה בחומר זוהר בחושך עניינה אותי כבר זמן רב אבל לא יצא לי להתנסות בזה עדיין אז אחרי כל כך הרבה זמן - החלטתי לקנות פילמנט זוהר בחושך ולהתחיל להדפיס...

התחלתי עם הדפסה של דברים קלאסיים זוהרים. המטרה היתה להתנסות בחומר ולראות איך הוא עובד. השתמשתי בפילמנט זוהר בחושך של Colorfabb בקוטר 2.85. חייב לציין שההדפסה היתה פשוטה וקלה - ממש כמו PLA רגיל ללא שום שינוי!

התחלתי עם המודל של הפטריה הזאת שלקחתי מכאן. במקור היא אמורה לשמש כמנורה קטנה אבל אצלי היא הפכה למנורה ללא חשמל... את המודל הדפסתי עם תמיכות עץ שהפעם התגלו כלא מוצלחות. אמנם המודל יצא מעולה אבל הצריך עבודה רבה לפירוק התמיכות..




בעזרת טושים אקריליים עיטרתי מעט את הפטריה כדי שבשעות היום, היא תקבל מעט צבע..



כאשר החשכה יורדת, מתגלים הצבעים האמיתיים של הפטרייה...


אגב, פעם ניסינו לגדל פטריות זוהרות בחושך אבל מסתבר שהדפסה של פטריות כאלו - קלה יותר...

המודל השני שהתנסיתי איתו הוא מודל של רוח רפאים. פעם היתה לי דמות של רוח רפאים זוהרת בחושך של לגו (מעניין אם עדיין קיים...) ולכן זה הסתדר לי באופן טבעי. הפעם, המודל הודפס ללא תמיכות כלל וללא מילוי (Infil 0%). קצת חששתי אבל יצא מעולה!!


ובחושך...



כאן תוכלו לצפות בסרטון שמראה חלק מההדפסה:



המודל הבא היה גדול יותר ודרש יותר שעות הדפסה ויותר דיוק. לצערי לא שמתי לב שהמדפסת לא היתה מכוילת עד הסוף ולכן המודל קצת התרומם בקצוות. עם זאת, יצא בסך הכל בסדר:


את המודל של בית המקדש השני הורדתי מכאן ואחרי 19 שעות הדפסה (עם מנוחה באמצע ללילה...) המודל היה מוכן. פירוק התמיכות היה קצת מורכב. ראשית כי התמיכות די דומות לסגנון הבניה ההרודיאני והיה צריך לשים לב מה מורידים ומה משאירים. שנית, מכיוון שלחלק מהתמיכות, בעיקר אלו שבין ההיכל לקירות האולם, לא היתה גישה.

לבסוף, אחרי כמה נגיעות של טוש אקריליק וקצת טוליפ הדגם היה מוכן:



וגם כאשר ירד הלילה בית המקדש נשאר "אורו של עולם":



אחרי כל ההדפסות וההתנסויות, הגיע הזמן לנסות להפיק מהחומר הזה משהו יעיל, לא רק יפה... לאחר מחשבות ורעיונות שונים שהעליתי ופסלתי, בחרתי סוף סוף רעיון. בפינת המיטה היה עץ זוויתי וכאשר היינו נתקעים בו הוא היה גורם לשריטות. לא נורא אבל בהחלט לא נעים. ההדפסה נותנת מענה גם מבחינת הצורה המעוגלת שלה תפחית את השריטות אולם גם מבחינת הנראות שלה בחושך...



בתמונה אתם יכולים לראות את הפינות המודפסות של המיטה. בתמונה הבאה הפינות המודפסות מולבשות על הפינות המקוריות של המיטה (מעט דבק שקוף): 




ובתמונה הזאת תוכלו לראות את שתי הפינות מסמנות את גבולות הגזרה של המיטה בחושך: 



 לסיכום: החומר הזוהר בחושך הוא חומר נחמד ואפשר ליצור ממנו הרבה דברים מעניינים ומגניבים. לגבי דברים מועילים אני קצת יותר סקפטי: אין לי כל כך רעיונות ליצירה של דברים יעילים, כאלו שלא ניתן להשיג באמצעות ספריי זוהר ב 35 ש"ח...












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)