יום חמישי, 1 באוגוסט 2019

האם PLA עמיד במים?

PLA הוא חומר ההדפסה הנפוץ ביותר כיום ויש לכך כמה סיבות: הוא קל מאד להדפסה, מתכלה וידידותי לסביבה וכמעט ללא ריח במהלך ההדפסה. רגע, מתכלה? תוך כמה זמן?

היום עשיתי שדרוג לבריכה הביתית: הדפסתי חלק קטן שמאפשר להכניס למשאבת הסינון פרלון ופחם במקום מסנן ה HEPA המובנה. החלק הולך להיות בתוך המשאבה וכל המים שבבריכה אמורים לזרום דרכו.





השאלה היא האם ה PLA אמור לעמוד בזה או שהוא יתחיל להתמוסס במים?

לשמחתי יש לי כבר תשובה...

בתאריך 26.12.2016 הדפסתי משהו דומה.. הרעיון היה להקטין לחץ של שאיבה מהאקווריום. החלק המודפס מחובר לצינור שממנו מתנקזים המים לאקווריום, במקום רשת רגילה, וכך מקטין את עוצמת היניקה של הצינור ומונע הדבקות של עלים ודגים לפתח הצינור.


מכיוון שיש שאיבה משטח גדול יותר ביחס לספיקה של הצינור העוצמה של היניקה יורדת משמעותית וכך אין צורך לנקות את פתח הכניסה לפילטר, פשוט מכיוון שהוא לעולם איננו נסתם...

בתמונה הזאת תוכלו לראות את החלק כפי שהוא יצא מהמדפסת:


אפשר לראות שארבעה צדדים של המודל כוללים חורים רבים ובאחת הפאות יש חור משמעותי, לתוכו נכנס הצינור. ואחרי כל ההקדמה הזאת - האם ה PLA עמיד במים או לא?...

את הפילטר התקנתי ב 26.12.2016 ובחישוב גס עברו מאז יותר מ 1000 ימים (!!) או 1061 ימים אם נרצה לדייק. בכל שעה מאותם הימים עברו דרך החלק המודפס כ 2000 ליטר מים ובחישוב כולל יותר מ 50,000,000 ליטר מים במהלך התקופה!!! והתוצאה?


אפשר לראות שאט אט החורים גדלו וחלק ניכר מה PLA פשוט נעלם...

מסקנה:

לטווח קצר יחסית של שנה-שנתיים - PLA הוא בהחלט חומר שבא בחשבון. לתקופות ארוכות יותר עם מגע אינטנסיבי במים - כדאי לחפש חומר אחר... מודלים שמידי פעם צריך לשטוף או שבאים במגע עם מים לעיתים רחוקות - אין בעיה בכלל.

עדכון: 

הוצאתי את החלק הישן והחלפתי אותו בחדש. מי מוכן להזכיר לי בעוד 1000 ימים לבדוק מה קורה איתו?...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)