יום ראשון, 25 באוגוסט 2019

הדפסה ב PLA Carbon / פילמנט משולב סיבי פחמן

אחרי המון הדפסות ב PLA הגיע הזמן להתנסות ב PLA Carbon, פילמנט משולב בסיבי פחמן. התחלתי עם מודל קצת מורכב וקצת ארוך וקיוויתי לטוב...

את המודל לקחתי מכאן. התחלתי להדפיס בטמפרטורה נמוכה יחסית (215 מעלות) והתוצאה לא היתה מרשימה. הפרטים לא יצאו ברורים ונותרה עבודה רבה על המודל לאחר שהסתיים - ניקיון וליטוש ואפילו קצת עבודה עם Heat gun.



שימו לב שכל הרעיון של החומר הזה הוא הגימור המיוחד שלו ולכן אין טעם בשיוף, צביעה וכו'. בקיצור - הניסיון הזה יצא לא משהו... 

העליתי טמפרטורה וניסיתי להדפיס את המודל של המואי. מודל קלאסי, ללא תמיכות. הפעם הפילמנט נתן תוצאה יפה: 


בטמפרטורה של 230 מעלות ובעובי שכבה של 0.2 קיבלתי מודל מיוחד, כמעט כמו הבזלת שממנה חצבו את המואי המקורי.. סביר להניח שאם הייתי מדפיס בעובי שכבה של 0.1 - הייתי מקבל מודל כמעט ללא שכבות נראות.

לסיכום, כמה דגשים חשובים לעבודה עם PLA Carbon:

1. טמפרטורה גבוהה - כדי לקבל תוצאות טובות, השתמשו בטמפרטורה גבוהה במקצת ממה שאתם רגילים מ PLA רגיל.
2. שיוף פוגע בנראות של המודל. אם לא היתה לכם ברירה ונאלצתם לשייף - לאחר השיוף, חממו בעדינות עם Heat Gun ותקבלו את הצבע והגימור המקורי, ממש כמו לפני השיוף.
3. לאורך זמן, הפילמנט עלול לשחוק את הדיזה ולהרחיב אותה. קחו בחשבון והזמינו דיזה נוספת או הדפיסו בדיזת פלדה.
4. שימו לב לא להתבלבל בין פילמנט PLA Carbon ובין פילמנט ניילון Carbon. הניילון Carbon מקנה עמידות למודל בעוד ה PLA Carbon הוא בסך הכל גימור יפה אולם לא נותן יותר חוזק (ולמעשה, בהתרשמות שלי, המודל מעט פריך יותר מ PLA רגיל).
5. את שני המודלים הדפסתי עם Raft. קצת חבל על החומר אבל אם אין לכם משטח מתחמם (הדפסתי במדפסת ללא משטח מתחמם..) תדעו שעם Raft זה עובד טוב וה Raft מתנתק בקלות מהמודל.

זהו נראה לי... בהצלחה!! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)