יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

הגיע הזמן לשדרג את המייקרבוט (MakerBot)

מדפסת המייקרבוט היא מדפסת מעולה עם כמה חסרונות: מעבר לרעש המקורי שהיא מצליחה להפיק, היא מדפסת מאד מאד סגורה. כלומר, מדפסת שכמעט לא מאפשרת לבצע שינויים שלא התכוון אליהם היצרן. אבל - לפחות משהו אחד ננסה לעשות היום - לאפשר למדפסת להשתמש בסוגים שונים של פילמנט, כלומר פילמנט של חברות שונות, לא רק של מייקרבוט.

המדפסת של מייקרבוט בנויה עם מעין מגירה שלתוכה מוכנס הפילמנט. הגליל חייב להיות בגודל מדויק על מנת להכנס למגירה ולכן רק הגלילים של מייקרבוט (שבנויים בצורה מאד שונה מגלילים סטנדרטיים) יכולים להכנס פנימה. הצורך בגלילים מסוגים אחרים הוא כפול: ראשית על מנת לאפשר חומרים שאין למייקרבוט - Carbon, זוהר בחושך, משנה גוון בשמש, סילק, או כל חומר אחר (אם מאז כתיבת שורות אלו מייקרבוט הספיקה להוציא את אחד הסוגים - אל תתפשו אותי במילה: הרעיון הוא שאין צורך לחכות שמייקרבוט תכתיב לנו את קצב התקדמות הפילמנטים שלנו). הסיבה השניה היא - לאפשר תחרות טבעית ובריאה: אם מייקרבוט מוכרת את הפילמנטים שלה במחירים סבירים - סבבה אבל אם לא - תמיד אפשר לקנות משהו אחר איכותי לא פחות ובמחיר תחרותי.

בעבר כבר הדפסתי עם פילמנטים אחרים במייקרבוט אבל הגיע הזמן לעשות את זה קצת יותר מסודר...




(בתמונה: פילמנט דמוי שיש בסטנד חיצוני)

בעבר "שאלתי" מה Anet A8 את הסטנד שלה וככה השתמשתי בפילמטים אחרים אולם הגיע הזמן להתאים למדפסת סטנד משלה. הורדתי מכאן מודל מתאים והתחלתי הדפסה, הפעם בחומר מקורי של מייקרבוט...


לאחר קצת יותר מ 6 שעות, ההדפסה היתה מוכנה:


ואחרי ניתוק הראפט והרכבה פשוטה - המחזיק היה מוכן!


עכשיו נשאר להתחיל להנות מהמגוון העצום של חומרי ההדפסה שקיימים בעולם...

2 תגובות:

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)