יום ראשון, 11 באוגוסט 2019

Anet A8 - שדרוגים חלק ב'

אולי תרצה לראות קודם את חלק א' של השדרוגים ל Anet A8? 


אם כבר ביצעתם את השדרוגים למדפסת שלכם וחשבתם לאן כדאי להתקדם - מצרף לכם את השדרוגים שאני ביצעתי. אם תרצו - בצעו אותם אבל בבקשה, בכל מקרה, בצעו את השדרוג הראשון כי הוא ממש ממש ממש קריטי.

שדרוג מספר 1 - הארקה: 

רכיבים נדרשים:

  • תקע תקני. 
איכשהו פספסתי עד עכשיו את הנקודה הכל כך קריטית הזאת. המדפסת לא מגיעה במקור עם הארקה או ליתר דיוק, התקע איתו מגיעה המדפסת לא תואם את השקע הישראלי במלואו. המדפסת אומנם תעבוד מצוין אך לא נקבל את ההגנה הכל כך חשובה: הארקה.


(התקע המקורי של המדפסת. ההארקה לא מתאימה לשקע הישראלי)



מה עושים? אם החלטתם שלא לבצע את שאר השדרוגים, לפחות תדאגו לבטיחות שלכם ותחליפו את התקע. אני לא ביצעתי החלפת תקע מכיוון שנתתי מענה לכך בדרך אחרת. ראו בשלב הבא.. 


שדרוג מספר 2 - מתג הדלקה וכיבוי: 

⚠⚡שדרוג זה דורש התערבות בחשמל 220V ועלול להיות מסוכן מאד!! תהיו בטוחים שאתם יודעים מה אתם עושים!


רכיבים נדרשים:

  • שקע קומקום עם מפסק (ראו פירוט ודגשים בהמשך)
  • כבל קומקום 
  • חלקים מודפסים (פירוט בהמשך)
  • מברגה / מקדחה (כנראה)
  • "נעלי כבל" תואמים לשקע קומקום שקניתם
  • ברגים לחיבור של המפסק לחלק המודפס ולחיבור החלק המודפס ולספק הכח.  


מכירים את זה שאתם רוצים לעצור את פעולת המדפסת עכשיו? לפעמים, בעיקר בהרצות הראשוניות של המדפסת או אחרי שינוי משמעותי ברכיבים, אנחנו רוצים לעצור את פעולת המדפסת באופן מיידי. ב Anet A8 אין כל כך את האפשרות הזאת באופן מובנה. השדרוג השני, אם כן, היה הוספה של מפסק לכיבוי ולהדלקה. בשלב ראשון הזמנתי את זה: שקע לכבל קומקום בתוספת מפסק ופיוז. שימו לב להזמין רכיב כזה שיכול לעמוד בהתנגדות של 15A. אגב, בארץ לא מצאתי איפה קונים רכיב כזה..


בשביל הרכיב הזה, הדפסתי חלק מיוחד שהורדתי מכאן. מכיוון שתכננתי מראש לשים את כל ספק הכח במרוחק מהמדפסת, תכננתי סגירה גם של החלק התחתון של ספק הכח ולכן עשיתי שינוי קטן בחלק. אם אתם מתכוונים להשאיר את ספק הכח מחובר למדפסת - הדפיסו את החלק המקורי והשתמשו בו כמות שהוא.


לאחר כמה שעות הדפסה, היה נראה שהחלק מוכן, אם כי, עדיין לא גיליתי שהוא לא לגמרי מתאים לחלק שהזמנתי...


המפסק אומנם נכנס למקומו אולם בשל בליטה קטנה במפסק שהזמנתי, הוא לא נכנס לגמרי עד הסוף.


לאחר כמה שיופים שרק הראו לי שהמצב קצת פחות טוב ממה שחשבתי, עשיתי חימום קטן עם Heat gun והמפסק החליק פנימה... שני ברגים ו.. אנחנו מוכנים לחיבורים האמיתיים...




חתכתי את הכבל המקורי של המדפסת במרחק של כ 10 ס"מ מספק הכח. את שאריות החוטים שנשארו, לחצתי עם "נעלי כבל" מתאימים שקניתי במ.נ.מ. את נעלי הכבל חיברתי לרכיב של המפסק.


(הכבל המקורי של המדפסת. לא ניתקתי, חתכתי)


(הכבל לאחר החיתוך והחיבור למפסק)

לאחר החיבור של החשמל לספק הכח, נשאר לספק חשמל אל המדפסת. מכיוון שתכננתי להשאיר את הספק מרוחק מהמדפסת, הייתי צריך חוטים מספיק ארוכים. השתמשתי לשם כך בכבל המקורי של המדפסת שנשאר ללא שימוש בינתיים.

לאחר החיבור של החשמל, נותר לחבר את החלק המודפס לספק הכח ואת ספק הכח כולו לשולחן של המדפסת (ראו בשדרוג הבא...). את החיבור לחלק המודפס עשיתי באמצעות ברגים. חלק מההכנות שהיו בחלק המודפס - התאימו וחלק לא ממש. מי שלא התאים נאלץ להתגמש: עשיתי חור אחד בספק הכח (זהירות!! שימו לב איפה אתם קודחים. יש המון איפה לקדוח ויש מקומות שממש ממש לא...) ושני חורים בחלק המודפס. לבסוף, כמה חורים בשולחן שמתאימים בדיוק לחורים המוכנים בספק הכח, החורים המקוריים שתפסו את ספק הכח אל המדפסת.


(פשוט קדחתי דרך התכנית, כאשר היא מחוברת לשולחן. התוצאה: ארבעה חורים במיקום הנכון כדי לחבר את הספק).




(הספק מחובר אל השולחן. פתחי האוורור שלו פונים כלפי מטה ומפחיתים משמעותית את הצטברות האבק על רכיבי הספק. הספק מקובע אל קצה השולחן ומאפשר הגעה מהירה אל מתג הכיבוי).

אפשר כמובן לעשות את כל התהליך ולחבר את הספק חזרה אל המדפסת. המשמעות הישירה של חיבור הספק אל השולחן, כמו שעשיתי, היא קיבוע של המדפסת כולה אל השולחן, כלומר, תוכלו לפרק כמובן את מה שעשיתם אולם לא תוכלו "להזיז רגע" את המדפסת בשביל לנקות או לסדר משהו.


שדרוג מספר 3 - שולחן וסגירה ראשונית: 

רכיבים:
  • שולחן או ארון בגודל מתאים 
  • פרספקס במידה הנכונה
  • גלאי עשן 
  • מד טמפרטורה ולחות 
  • תאורת לדים 
(המדפסת על השולחן החדש, לפני הסגירה של הפרספקס ולפני הוצאת ספק הכח). 


על מנת להדפיס חומרים מורכבים יותר מ PLA, כמו PETG למשל, החלטתי לסגור את המדפסת בארון. הבסיס שלי היה שולחן שמצאתי בחנות סטוק ועליו התחלתי לתכנן את הסגירה. כרגע סגרתי רק חצי מהשולחן בפרספקס שחור. את החצי השני אני מתכנן לסגור בחומר שקוף. 

בינתיים, התקנתי מעל המדפסת, בתוך התיבה המתהווה, גלאי עשן. המטרה היא לזהות כמה שיותר מהר תקלות בארון הסגור שאמור להיות קצת יותר מבודד מבחינת ריחות ומבחינת רעש. 
לצד המדפסת העמדתי מד טמפרטורה ולחות שנועד לספק נתונים, בעיקר כאשר המדפסת סגורה. 

תאורת הלדים נועדה כדי לראות טוב יותר מה קורה במהלך ההדפסה. זה ממש לא חובה אולם די יפה, אז למה לוותר?....
תאורת הלדים מחוברת ישירות לחשמל, ללא קשר למדפסת. 

מי שמתכוון לסגור את המדפסת שלו - כדאי שיוציא את ספק הכח החוצה. ספק הכח הוא בעל נטייה להתחממות ואין סיבה לשים אותו בחממה ולהעמיס עליו.. 




שדרוג מספר 4 - שרשרת חוליות לחיווט של המדפסת: 

רכיבים: 
החוטים של ה Anet A8 לא נראים טוב בעין אולם אחרי שכמה פעמים ראיתי שהחוטים נתקעים באנדסטופ (Endstop) של ציר ה X - היה ברור שחייבים כאן שדרוג. אם החוטים נתקעים - במקרה הטוב קיבלנו מיקום לא נכון בכמה מילימטרים של ציר ה X, במקרה הפחות טוב, החוטים לא נותנים לציר ה X ללחוץ על ה Endstop והמנוע ממשיך לנסות ולהגיע לסוף, על אף שהוא כבר שם... 

בתמונה למעלה תוכלו לראות את המדפסת עם השרשרת שאוספת את כל החוטים. הצעה שלי: תתחילו מהרכבת כל החוליות - זה דורש הפעלה של כח ולא כדאי שזה יעשה כאשר החלקים מחוברים למדפסת. לאחר שהרכבתם הכל - חברו את השרשרת לאקסטרודר. התחילו להשחיל את החוטים בעדינות דרך השרשרת. לא תוכלו להשחיל הכל יחד מכיוון שהקונקטורים לא נכנסים כולם יחד אל תוך התעלה. התחילו עם הקונקטורים הגדולים יותר: של מנוע הצעד תחילה, אחר כך עברו לקונקטורים הקטנים יותר - אלו שיוכלו לעבור גם כאשר החוטים האחרים כבר תופסים חלק מרוחב המעבר. 

ויש כאן גם בונוס רציני: 

הברגים שמכוונים את ה Endstop z הם הצרה הגדולה ביותר של ה Anet A8. לפתוח את הברגים, לכוון את האקריליק קצת למטה / למעלה ולסגור חזרה וברור שבדרך איבדנו את כל הכיוון של ה Endstop z. במסגרת השדרוג הזה, תעבירו את ה Endstop z  למקומו החדש והכיוון יעשה מעתה באמצעות בורג בודד שירד הוא עצמו על ה Endstop z. כך הכיוון יהיה מדויק הרבה יותר ופשוט הרבה יותר. 




שדרוג מספר 5 - wifi למדפסת: 

זה כנראה השדרוג המשמעותי ביותר שעשיתי עד כה. הוספת wifi למדפסת לא רק נותנת שליטה מרחוק על המדפסת אלא מחליפה את כל לוח הפיקוד של המדפסת ומשדרגת את כל התפריטים שלו! אם אתם לא מסתדרים עם המסך המיושן וחמשת הכפתורים של ה Anet A8 - השדרוג הזה ממש ממש בשבילכם... 

הכל מתחיל ונגמר ברכיב ה wifi של חברת Geeetech. הרכיב הזה מתחבר דרך האפליקציה בטלפון שלכם אל הראוטר הביתי. לאחר מכן, הוא מתחבר פיזית אל המדפסת בחיבור USB A-B. בנוסף, הוא זקוק למקור כח עצמאי כדי לעבוד ויש לחבר אותו לכבל USB מיקרו (מטען סטנדרטי של אנדרואיד). לאחר שחיברתם והגדרתם באפליקציה כל מה שצריך - אתם באוויר! 


כעת, תוכלו לשלוח פקודות שונות למדפסת: להרים מעט את ציר ה Z או להוריד אותו, להזיז את האקסטרודר מעט ימינה או שמאלה (שליטה על ציר ה X), תוכלו לחמם או לקרר את הדיזה לטמפרטורה שתבחרו, לדחוף מעט חומר באקסטרודר או לקחת את החומר לאחור ועוד ועוד. פתאום ההתעסקות הפשוטה הפכה לכל כך אינטואיטיבית! 





רק שימו לב: כל עוד הרכיב מחובר, המדפסת לא תזהה את כרטיס הזיכרון שלכם. כדי להשתמש בכרטיס הזיכרון, נתקו את רכיב ה wifi וכבו והדליקו את המדפסת. לחלופין - תמיד תוכלו להדפיס מתוך רכיב ה wifi בעזרת כרטיס זיכרון שתכניסו לתוכו.

בהצלחה!! 

תגובה 1:

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)